Vraag

goede vriendin word thuis geslagen

  • 2 July 2021
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

Badge

hoi,

ik ben er laatstachter gekomen dat een vriendin van mij thuis word geslagen door haar vader (haar ouders zijn gescheiden haar moeder weet er wel van maar doet er niks mee). ik heb met haar er over gepraat en gevraagd of ze er zelf al wat heeft proberen te doen. zelf zegt ze dat ze al met de kinderbescherming heeft gepraat en met haar mentor. het probleem is dat haar mentor niks doet en de kinderbescherming ook niks. ik wil heel graag helpen maar heb geen idee hoe.   

doordat ze thuis  in een vervelende situatie zit is ze ook niet heel aardig tegen haarzelf. zo snijd ze zichzelf wel eens. 

ik maak me erg zorgen om haar en  wil haar zo graag helpen maar weet echt niet hoe. hebben jullie advies? 


1 reactie

Heyy

 

Jeetje.. Dat is wel heftig zeg. Wat de vader van je vriendin doet is inderdaad niet oke. Het is verboden volgens de wet om als ouder zijnde je kind pijn te doen en te mishandelen. Wel lief dat je je zo zorgen  maakt.

 

Ondanks dat de kinderbescherming en haar mentor je vriendin niet goed konden helpen raad ik het haar toch aan om met iemand te gaan praten. Ze kan opnieuw een gesprek aangaan met de kinderbescherming of met haar mentor, maar ze kan ook gaan praten met de huisarts, een vertrouwenspersoon, een docent, familielid of misschien met jouw ouders. 

 

Ook kan ze chatten of bellen met veiligthuis. Daar kan je iedere dag 24/7 heen bellen. Het is (in eerste instantie) anoniem en volledig gratis. Ook kan ze chatten met veiligthuis. Dat kan van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00. Je vrienden (en jij natuurlijk ook) kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon.

Link naar veiligthuis > https://veiligthuis.nl/

Telefoonnummer veiligthuis > 0800-2000

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Misschien is het ook een goed idee om zelf te gaan praten met iemand? Het is natuurlijk ook niet echt  leuk om hier zelf mee rond te blijven lopen terwijl je weet dat dit gebeurd  bij je vriendin thuis. Als je het aan iemand wilt vertellen is het wel een goed idee om dit eerst aan je vriendin te vermelden.

 

Groetjes van mij!

Reageer