Vraag

Geweld na schoolfeest

  • 17 May 2023
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Badge

Hallo iedereen, Ik ben een jongen van 14 jaar en ik wil graag even mijn verhaal delen. 

Ik ging dus eerder weg bij mijn schoolfeest en we besloten te voetballen. Na een half uurtje voetballen kwam er een jongen langsfietsen. Hij zei dat hij voor een bepaalde club zei. Toen riep een vriend van mij hem sukkel achterna, omdat hij voor een andere club was. De jongen stapte van zijn fiets af en liep dreigend naar ons toe. Hij begon die vriend te slaan en hij ging K.O. We zijn met hem de school ingelopen. Nu hebben zijn ouders aangifte gedaan. 

 

Zelf ben ik nu best bang omdat hij ons ook bedreigd heeft. Hij woont ook dicht bij mijn school. Ik praat er veel over met mijn ouders enzo maar wat zouden jullie doen? En weten jullie hoe zo'n aangifte verloopt?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heyy,

Heftig! Ik heb dit (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Kijk, er is van beide kanten iets te zeggen. Je vriend hoeft natuurlijk niet na te roepen naar die jongen, want die jongen houd gwn van z'n club. Natuurlijk is het wel erg overdreven en erg heftig wat hij daarna doet. Maar het is wel reactie op reactie. Natuurlijk, je mag nooit, maar dan ook nooit, geweld gebruiken.

Ik snap dat je je bang voelt. Praat erover met mensen om je ervaren te verwerken. Je vrienden, familie, huisdieren (!) of misschien wel een docent die je vertrouwt of vertrouwingspersoon op je school. Ik weet nu natuurlijk niet hoe het met je vriend gaat, maar ik hoop wel goed! Praat met hem erover en als je die jongen nog een keer tegen komt, bied dan je excuses aan. Dat helpt. Het zou wel spannend zijn, maar hij was zo in emotie dat hij je vriend geslagen heeft. Let op: ik zeg nu niet dat dat goed is, echt niet!

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben! Veel succes!

Een poot van:

Dino <3

Badge

Heyy,

Heftig! Ik heb dit (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Kijk, er is van beide kanten iets te zeggen. Je vriend hoeft natuurlijk niet na te roepen naar die jongen, want die jongen houd gwn van z'n club. Natuurlijk is het wel erg overdreven en erg heftig wat hij daarna doet. Maar het is wel reactie op reactie. Natuurlijk, je mag nooit, maar dan ook nooit, geweld gebruiken.

Ik snap dat je je bang voelt. Praat erover met mensen om je ervaren te verwerken. Je vrienden, familie, huisdieren (!) of misschien wel een docent die je vertrouwt of vertrouwingspersoon op je school. Ik weet nu natuurlijk niet hoe het met je vriend gaat, maar ik hoop wel goed! Praat met hem erover en als je die jongen nog een keer tegen komt, bied dan je excuses aan. Dat helpt. Het zou wel spannend zijn, maar hij was zo in emotie dat hij je vriend geslagen heeft. Let op: ik zeg nu niet dat dat goed is, echt niet!

Ik hoop je hierbij geholpen te hebben! Veel succes!

Een poot van:

Dino <3

Heel erg bedankt voor je reactie. Helaas moet ik zeggen dat die jongen al vaker problemen heeft gehad met andere vrienden van me en vaker problemen heeft gehad op onze school. Hij heeft zelfs een keer een enorm mes tevoorschijn gehaald! Hierom ben ik extra bang. Zou je hier nog andere tips voor hebben?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anonymous486,

 

je kunt bij de politie aangifte doen en hoe dat werkt kun je lezen in onderstaande folder:

https://www.politie.nl/binaries/content/assets/politie/onderwerpen/slachtofferzorg/folder-aangifte-doen-slachtofferzorg.pdf

 

Je kunt naast aangifte ook alleen een melding doen.

Je zou dus een melding kunnen doen over dat mes bij de politie.

 

Wat is het verschil tussen een aangifte en een melding?

Als je aangifte doet, verzoek je om strafvervolging. Dit betekent dat je wil dat de dader gestraft wordt. Doe je een melding, dan stel je de politie op de hoogte van de situatie.

Bron: https://www.vraaghetdepolitie.nl/politiewerk-en-boetes/aangifte-of-melding/wat-is-het-verschil-tussen-een-aangifte-en-een-melding.html

 

Over de bedreiging kun je meer lezen op:

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-van-bedreiging.html

 

Gr. MickeyMoue

@MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Tja, hij begon te slaan en daar zijn ook getuigen van begrijp ik? Ik denk dat die aangifte niet echt op iets uit zal lopen (zelfverdediging en zo).

Van dat mes zou ik zeker melding maken bij school en de politie als hij dat vaker doet.

Reageer