Skip to main content

geweld meegemaakt

• March 31, 2026
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy ik heb best wat dingen meegemaakt en merk dat ik hiermee zit. Als kind was het allemaal moeilijk te verwerken maar nu ik iets ouder ben snap ik steeds beter wat er is gebeurd. Ik heb vanaf mijn vijfde te maken gehad met huiselijk geweld, mijn vader kon heel onverwachts boos en agressief worden, doordat hij prikkels niet goed kan verwerken. Hij heeft daar hulp voor gekregen maar ik woon nog thuis en ik ben gewoon altijd alert. Het is zo vermoeiend. 

En ik heb ook een vriend gehad die eigenlijk hetzelfde had als mijn vader maar dan met een andere oorzaak. Hij voelde zich snel buitengesloten enzo door zijn verleden met pesten. Als dat getriggerd werd schreeuwde hij heel hard allemaal pijnlijke dingen en hij strafde me lichamelijk. Soms door te slaan maar ook door aan me te zitten als ik dat niet wilde. Niemand snapt dit want weinig mensen in mn omgeving hebben iets dergelijks meegemaakt. Ik voel me er gewoon alleen in. Zijn er anderen die zichzelf hierin herkennen? Wat moet ik hiermee? 

3 reacties

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • April 1, 2026

Hoi ​@Jasmijntje08 ,

wat een heftig verhaal, en jammer dat je nog geen reacties hebt gehad. Hopelijk komt dat nog. Heel goed dat je hier bent gekomen om er over te praten.

Natuurlijk kan je ook altijd terecht bij De Kindertelefoon om eens te bellen of te chatten, elke dag tussen 11 en 21 uur, om samen met de medewerker eens wat dingen op een rijtje te zetten of je gevoelens te uiten. Je bent niet de enige die dit overkomen is en erover praten kan echt helpen.

Hartelijke groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

NightShadow

Hey ​@Jasmijntje08,

Naar zeg. Misschien zou je hiervoor in therapie kunnen? Met een psycholoog praten? Of met je moeder? Gaat het nu wel beter thuis, of nog steeds niet? Anders zou je eventueel met veilig thuis contact op kunnen nemen. 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 15, 2026

Ik hen gehad dat mijn vader drugs gebruikte en dan sloeg en schold. Ik zie hem nu al een tijd niet. Als je hulp zoekt praat met je bestie!!