Skip to main content
Vraag

geweld?

• December 31, 2023
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Hoi 

ik heb een vraag, is het normaal dat mn stiefvader mn stiefbroertje (6 jaar)  bij de armen pakt tegen zn zin in? Hij was daarna doods bang toen hij stopte. Ik maak me echt heel erg zorgen om mn stiefbroertje. 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi hoi, het is heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt als je ziet dat je stiefbroertje bang is en je iets ziet wat niet goed voelt. Het is niet normaal dat iemand, ook je stiefvader, een kind tegen zijn zin bij de armen vastpakt waardoor het kind bang wordt. Dat kan een teken zijn dat je stiefbroertje zich onveilig voelt of dat er iets niet klopt.

Ik raad je heel sterk aan om dit zo snel mogelijk met een volwassene te bespreken die je vertrouwt, bijvoorbeeld je moeder, een andere familielid, een leraar of schoolmaatschappelijk werker. Als je het eng vindt om het zelf te vertellen, kun je ook anoniem bellen met bijvoorbeeld Veilig Thuis (0800-2000). Zij kunnen je advies geven en helpen om ervoor te zorgen dat je stiefbroertje veilig is.

Je doet het heel goed door erover na te denken en er iets mee te willen doen. Je stiefbroertje verdient het om zich veilig en beschermd te voelen.

xx liefs Wolf 🐺