Vraag

Gemene moeder

  • 13 July 2020
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

Badge

hoi ik ben daantje,

 

Ik heb een vraag, word ik mishandeld of is dit normaal. Mijn moeder haat me, ze is ook altijd boos op mij. Vanochtend vroeg ik aan haar of we misschien aardig tegen mekaar konden doen, ze stemdde daarmee in maar toen ze thuiskwam deed ze weer gemeen.  Ik voel me gwoon heel erg k*t  en denk elke dag aan zelf moord. Ik wil gewoon blij zijn als een normale tiener

 

Ik heb gezegt dat ik de kinderbescherming ging bellen maar dan praat ze het altijd weer goed. Ik ben gewoon bang dat niemand uit me familie dan nog met me wil praten.

 is dit normaal?

 

 

 


4 reacties

Hey daantje304

 

Dit is in mijn ogen niet normaal. Ook als je moeder en jij het nu eenmaal niet goed met elkaar kunnen vinden, kan een beetje basisvriendelijkheid er wel vanaf, vind ik, zeker als je zelf al een poging gedaan hebt tot het verbeteren van de sfeer. Best heftig dat je je hier erg down door gaat voelen, en dat je zelfs aan zelfmoord denkt. 

 

Zou je met een gezinslid kunnen praten? Een vader, oom of tante bijvoorbeeld? Misschien dat zij eens met je moeder kunnen praten. Wat ook eventueel kan, is dat je (tijdelijk) bij een gezinslid of vriend(in) gaat wonen, zodat je de kans krijgt om je in een gezondere omgeving wat fijner te gaan voelen. 

 

Betert de situatie niet, kan je gerust eens contact opnemen met de Kindertelefoon of Veilig Thuis. Zij hebben vast advies voor je. Alvast verstandig van je, dat je hier, in dit topic, om raad gevraagd hebt. Ik hoop dat je thuissituatie snel betert. 

 

Gr. Kenshin

Hallo daantje304 :)

Vervelend!

Je kunt wellicht met iemand praten die je vertrouwd zoals vrienden, familie, je mentor, etc. Ook kun je met de Kindertelefoon contact zoeken.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 2
Badge +1

Heyy Daantje,

 

Dit is niet heel erg leuk om het maar even netjes te zeggen. Wat je kan dien, is zoals @TheMightySlayer als zei, iemand zoeken waar je mee kan praten. Heb je bijvoorbeeld een docent waar je goed tewrecht kan? Of een hele goede vriend? En jammer om te horen dat jouw moeder zich niet aan de afspraken houd.

Badge

Hey daantje304

Dat is niet normaal, begrijp hoe je je voelt tho. Je zei dat je de kinder telefoon gaat bellen en dat ze het dan goed maakt. Ik zou het een keer echt doen. En daarin ook vertellen hoe je je voelt. Het helpt waarschijnlijk goed. Of praat er met een familie lid over of een goede vriend of vriendin. Je kan ook tijdelijk bij een ander familie lid of een vriend of vriendin gaan wonen misschien helpt dat ook

 

En zelfmoord plegen is nooit een oplossing. Ik begrijp dat je er over nadenkt. Maar voordat je dat doet zijn er allemaal tussen wegen.

Groetjes anoniemetienermeid04

Reageer