Skip to main content

geestelijke of fysieke mishandeling?

• April 6, 2025
  • 7 reacties
  • 192 Bekeken

Hai, mijn [ nep] naam is mia[ 13 jaar]

We zijn een gezin van 4 man [ 5 als mijn hond oo word meegerekend]

Het is een gezin van ik mijn broer [14]  mijn moeder en vader, mijn moeder is heel aardig alleen ik zie haar bijna nooit want wanneer ik uit ben van school is ze net weg en dan komt ze pas thuis wanneer ik al moet slapen.

Mijn vader en broer zijn veel vaker thuis en ze maken mijn leven zuur, Mijn vader word altijd kwaad op mij wanneer ik en mijn broer ruzie hebben.  zelfs als ik niks heb gedaan. Ik en mijn broer hebben nooit een goede band gehad. Mijn broer is dun en ik ben breeder dan hem en hij pest me daarmee mijn moeder zegt dat ik goed gebouwd ben gwn precies goed niet dik en niet dun ze zegt dat ik er gwn gezond uitzie enz. Alleen mijn broer noemt mij elke dag 10 keer dikzak, bolle, ect. Ik word daar heel onzeker van en hij zegt dat ik dom ben omdat ik heel veel moeite heb met school maar ik besteed elke dag 4 uur ongeveer aan hw ik doe zo hard mijn best maar toch haal ik slechtere cijfers dan mijn broer. Ik kom thuis met een onvoldoende en mijn vader schreeuwt tegen mij en dat ik geen tijd besteed aan hw en dat ik een dom  rotkind ben en dat doormij mijn vader rookt. En hij slaat me vaak licht eraan hoe erg mijn onvoldoende is. Ik zit op de mavo\ vmbo kgt, en mijn vader vind dat ik daar niet thuis hoor en hij wilt dat ik naar basis ga. 
Ongeveer een week later ofz:

Ik kwam thuis en mijn broer had dus gehoord dat ik ruzie op school had omdat mijn beste vriendin werd gepest. En mijn broer zei dat ik altijd ruzie zoek en dat niemand van de school mij mag en hij zegt dat ik een slet ben, Ik reageer daarop en ik leg dus uit waarom ik ruzie had [ dit was trouwens ook maar de 1e keer dat ik ruzie had op school]  Mijn broer zegt: vuile leigenaar je bent een dikke lelijke slet en je bent een dwerg en je denkt dat je mooi bent. Ik werd toen echt kwaad en ik gaf hem een trap en toen sloeg hij mij een blauw oog. 1 dag later had mijn moeder het gezien want ze was nog thuis [ ik had uitval] En ze schrok zich kapot en ze werd super kwaad, Niet op mij maar op degene die dit had gedaan. Ze wou de school opbellen maar voordat ze dat deed heb ik alles verteld mijn moeder is nog steeds mega kwaad op mijn broer dat hij mij dit heeft aangedaan, dit was trouwens dinsdag gebeurd. Mijn vader werd niet eens boos op mijn broer en hij werd boos dat ik hem had getrapt. Hij zei dat ik een duivels kankerkind ben. Toen mijn moeder net als altijd weer moest werken was ik alleen thuis met mijn broer en vader. Ik word elke dag weer opnieuw uitgescholden geslagen geschopt. Het is bijna mijn dagelijkse routine. Ik wil niks tegen mijn moeder vertellen omdat ze gellukkig van mijn vader word en ikwil dus niet de ware aard van mijn vader vertellen want ik wil mijn moeder niet pijn doen. Ze overleed ookal bijna vorig jaar en ik wil haar niet weer onder druk zetten want mijn moeder is mijn alles. Ik ben heel onzeker en depressief ik denk soms aan zelfmoord en ik denk wie zou huilen als ik dood was?

Ik wil niet meer leven en ik doe het steeds slechter op school en thuis word ik steeds meer gestraft.

Mijn vinger is ook pas net hersteld omdat hij gekneusd was omdat mijn vader mij sloeg tegen mijn moeder had ik verteld dat ik was gevallen.

Wat denken jullie moet ik het vertellen aan mijn moeder?

7 reacties

Lotte_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • April 6, 2025

Hey ​@Dunja ,

Je zit in een nogal lastige situatie zie ik. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook lees ik dat je het hebt over niet meer willen leven, je kan voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Lotte
De kindertelefoon

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 6, 2025

Hey ​@Dunja  jeetje wat jij vertelt is echt heftig hoor! Alsjeblieft neem contact op met de Kindertelefoon, zoals ​@Lotte_  zegt,  en laat je helpen en adviseren! Ik hoop echt dat je dat kunt en doet en dat het snel beter voor je wordt! Want dat verdien je hoor, goede hulp!  Heel veel sterkte! Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 7, 2025

Hoi, ik ben het met Tover eens.  Je moet echt contact zoeken met de Kindertelefoon en met hun overleggen wat je kan doen hoor meis! Heel veel succes daar mee! Groetjes Tjempie xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 7, 2025

@Dunja en ook zeker tegen je moeder vertellen!   Zeker zeggen, een moeder laat haar kind niet zo behandelen.  Zij lijkt mij ook de beste reden om niets wanhopigs te doen.  Knuffel.

• Topic-opener
  • May 21, 2025

hoiii met Dunjaaa, het was best dom van mij dat ik schreef nep naam terwijl mijn echte erboven stond😅

maar oke daar gaan we het niet over hebben, ik heb nog niks tegen mijn moeder verteld omdat ik het niet durf😞 En ik ben bang dat mijn vader wraak gaat nemen ofz, ik  wil echt geenproblemen met hem alleen de laatste tijd ben ik heel de dag boven zodat ik mijn vader niet veel zie, hij komt wel nog eens mijn kamer binnen helaas😑 en dan gaat mijn vader heel mijn kamer checken en dan ziet hij dat ik veel zakjes chips en snoep enz in mijn kamer had en toen werd hij kwaad en begon hij weer mij uit te schelden met kanker kind en trut en kut kind en hij sloeg mij 1 keer.

maar het maakt niet uit, het gaat wel een stuk beter in deze maand tijd is dat maar een paar keer geberd en normaal elke dag dus er is wel een verbetering ik wil het zo graag vertellen aan mijn moeder alleen dat kan ik niet.

Liefs Dunja🙂

• May 21, 2025

Hoi ​@Dunja 

Ik val maar meteen met de deur in huis

Mieschien wel handig om het je moeder te vertellen.

Denk is wat als jij jou moeder was:

Was jij dan blijer met een gezin die eigelijk alles voor je verbergt

Of 

Zou jij eerlijk willen weten dat het niet goed gaat met je dochter en je vriend/man niet is wie hij beweerd dat die is. 

En ja broers horen een beetje irritant te zijn maar dit gaat te ver. 

Ik denk dat jij je moeder meer pijn doet om dit achter te houden voor haar 

Ik denk dat het beste is dat je eerlijk bent tegen iemand hoeft niet meteen je moeder te zijn mischien je mentor. 

Groetjes badeend 

Anya
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 30, 2025

hoiii met Dunjaaa, het was best dom van mij dat ik schreef nep naam terwijl mijn echte erboven stond😅

maar oke daar gaan we het niet over hebben, ik heb nog niks tegen mijn moeder verteld omdat ik het niet durf😞 En ik ben bang dat mijn vader wraak gaat nemen ofz, ik  wil echt geenproblemen met hem alleen de laatste tijd ben ik heel de dag boven zodat ik mijn vader niet veel zie, hij komt wel nog eens mijn kamer binnen helaas😑 en dan gaat mijn vader heel mijn kamer checken en dan ziet hij dat ik veel zakjes chips en snoep enz in mijn kamer had en toen werd hij kwaad en begon hij weer mij uit te schelden met kanker kind en trut en kut kind en hij sloeg mij 1 keer.

maar het maakt niet uit, het gaat wel een stuk beter in deze maand tijd is dat maar een paar keer geberd en normaal elke dag dus er is wel een verbetering ik wil het zo graag vertellen aan mijn moeder alleen dat kan ik niet.

Liefs Dunja🙂

Jeetje dit moet wel heel vervelend zijn ik wil je graag helpen, maar je kan altijd met de kindertelefoon bellen of chatten, want dit is echt niet oke namelijk ook al doet mijn moeder dit ook maar niet met scheldwoorden ofzo gwn van stom kind domme en dat soort dingen veel sterkte veel liefst van Anya