Skip to main content

Hey! Dit is mijn eerste keer op dit forum maar ik wist echt niet waar anders ik dit zou moeten plaatsen. 

Ik en mijn moeder hebben een stroeve relatie om het maar te zeggen maar gisteren ging ze iets verder dan normaal en ik ben er redelijk bang om.  Ze gooide mijn eigen tas vol boekn naar me hoofd en tyfde mn kast om terwijl ze tegen me schreeuwde. Opa en oma kwamen het sussen maar ik hoorde haar nog schreeuwen dat ze me iets aan gaat doen. Nou ik ben redelijk een stuk groter en sterker dan mijn moeder dus ik weet dat als er geslagen word ik haar wel kan bedwingen en bv in een houdgreep brengen (ik heb 8 jaar judo gedaan)  en mijzelf in veiligheid brengen maar ik ben bang dat ik in de problemen zal komen als ik dat moet doen dus ik denk erover naar om als ze weer ruzie komt zoeken het te filmen ik weet alleen niet hoe legaal dit is. Of wat ik eigenlijk hieraan moet doen.

Vervelend dat jij en je moeder niet al te best met elkaar overweg kunnen! 

Ik zou je aanraden om contact op te nemen met veilig thuis. Dat is een organisatie waar je terecht kan als je geen goede of veilige thuissituatie hebt. 

Succes en al heel goed van je dat je hulp zoekt hier🍀❤️

Ik weet niet of het legaal is, dat moet je even bij veilig thuis vragen. Je kan ook met de Kindertelefoon bellen om je verhaal kwijt te kunnen. 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Film alles. Maak foto’s. Bewaar zoveel mogelijk bewijs. Dit klinkt namelijk heel serieus en je moet echt bewijs gaan verzamelen en rechtstreeks aan je mentor laten zien. (Scholeh behebben goed contact met de politie en kinderbescherming)

Wat je ook doet, bezeer je moeder niet. Hier kun je alleen zelf in de problemen mee komen.
Als de kinderbescherming dit ziet kunnen ze actie ondernemen en je moeder arresteren voor verwaarlozing en huiselijk geweld. Je kunt hier financiële compensatie voor krijgen dat later goed is voor je studie.

Ik zou het wel filmen als zoiets weer gebeurt. Want dit allemaal is niet oke. Zoals @Ik_wil_anoniem_blijven en @Anoniemxv al zeggen, neem contact op met veilig thuis. Zij kunnen je verder helpen. en zoals @AnoniemNL ook al heeft gezegd: praat erover met iemand op school. Je mentor bijvoorbeeld. Of een andere volwassenen die je vertrouwt en je kunt helpen. 

Als er een melding gedaan wordt bij veilig thuis (door jou, school of wie dan ook) moeten ze er altijd naar kijken. Vaak komen ze ook langs en dergelijke. Misschien kunnen ze jou en je moeder dan helpen? 

Reageer