Vraag

Fiets gestolen. Wat nu?

  • 15 January 2022
  • 6 reacties
  • 225 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen,

Schrik niet, het is een beetje raar verhaal. Ik had al een rare dag maar toen ik van school naar huis fietste werd die nog 100x erger.

Dus toen ik naar huis fietste achtervolgde een jonge man (zo’n beetje 25, donker haar, zwarte jas van een motorbende die ik allang ben vergeten) mij. Ik fietste naar het dorp verderop waar ik woonde (zo’n 7 kilometer). Toen ik over een afgelegen boerenlandweggetje fietste, bijna thuis, ging die man mij beroven van mijn fiets. In schock belde ik 112. Dus ik zei: ‘’(plaatsnaam+straat), ik ben beroofd van mijn fiets!!!’’ Ik vertelde toen die kenmerken van die man. Maar toen kwam het ergste: die politie medewerker aan de lijn zei:’’wat is je voornaam en achternaam en je geboortedatum? Als je dat verteld komen wij eraan en kan je aangifte doen.’’ En toen kwam het ergste: ‘’Wij stoppen die informatie dan in het onderzoeksrapport die de dief dan vervolgens kan bekijken.’’ Maarja, dan heeft die dief mijn gegevens. Dus ik bleef doorzeuren en daardoor geloofde de politie mij niet en had mij bestempeld als iemand die met een verzonnen verhaal de politie belt. En zij hing op.

Enja, mijn ouders weten ervan, maar ik wil geen aangifte doen (om mijn fiets terug te krijgen), want dan heeft die dief al mijn gegevens!

Wat nu??

Ik heb al gekeken wat Meld Misdaad Anoniem is, maar daar heb ik niet zoveel aan als ik mijn net nieuwe fiets (700euro, zelf betaald) niet terug krijg. (fie

Ik hoop echt heel erg dat iemand mij kan helpen!!!


Groetjes, 

Wereld


6 reacties

Hey @Wereld,

 

Aahh wat naar dat je fiets is gestolen zeg! Gaat alles verder wel goed met jou?

 

Je geeft aan dat je geen aangifte wilt doen omdat je bang bent dat de dief dan al jouw gegevens te weten komt. Ik denk persoonlijk niet dat de politie jouw gegevens doorspeelt naar de verdachte zonder jouw toestemming. 

Ik heb omdat ik zelf geen verstand heb van aangifte doen nog op het internet gezocht naar informatie over aangifte doen. Ik ben op de site van slachtofferhulp terecht gekomen. Hieronder staan wat linkjes van slachtofferhulp die je misschien kan doorlezen. Daar staat wel nuttige informatie in.

 

 

Het lijkt mij verder slim om nog even goed met je ouders te praten over de diefstal en om samen te kijken wat je het beste kan doen. Aangifte doen lijkt mij persoonlijk wel een goed plan omdat er dan verzekeringstechnisch gezien ook nog dingen mogelijk zijn.

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Hoi @NaamNietBekend,

Alles gaat nu goed met mij. 

De politie had mij via een ander nummer ongeveer een half uurtje geleden gebeld dat die 112-medewerker die ik aan de lijn had tijdelijk is geschort van de 112-alarmcentrale, wegens het vertellen van doorspelen van gegevens (dat uiteraard niet klopt).

De politie heeft hier nu excuses voor aangeboden en ik ben van plan om vanmiddag aangifte te gaan doen.

Bedankt voor de linkjes! Die hebben mij ook geholpen!

Groetjes,

Wereld

UPDATE

 

Ik heb goed nieuws. Aangezien de 112medewerker mij had ‘’weggepest ‘’heeft de politie👮  mij een schadevergoeding van 700euro betaald, want als ik een andere medewerker aan de lijn had, dan had ik hem misschien wel teruggekregen. Bedankt voor je hulp, @NaamNietBekend

Groetjes,

Wereld

Reputatie 1
Badge

Fijn, goed dat je er verder op in bent gegaan.

Dat klopt en mag niet! Die dief mag helemaal niks over jou weten! Ik zag je update! Heel fijn van die schadevergoeding!!!

Reputatie 3
Badge +1

 

@Aanooniem   zielig dat je fiets is gestolen ik heb paar vragen 

  1. waar is het gestolen? wand als het op school was kun je met je mentor/juf/meester praten
  2. hoe ziet de dader er uit?
  3. wanneer is je fiets gestolen?

Reageer