enge leraar. pedo??

  • 10 August 2014
  • 10 reacties
  • 2560 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal!

Ik ben een meisje van 15 jaar oud en ik heb een probleem. Ik heb een leraar Nederlands (ongeveer 50) en hij doet nogal eng tegen mij. Hij noemt me lieve schat en zit aan me. In eerste instantie niet persé sexueel maar ik vind het niet prettig. Hij raakt bijvoorbeeld mijn wangen aan, en masseert mijn schouders. En als ik iets wil vragen geeft hij me een knuffel of komt heel dichtbij me staan. Hij liet ook een keer iets vallen onder mijn tafel en toen hij bukte om het te pakken ging hij tegen mijn benen aan wrijven. Hij geeft me altijd heel hoge cijfers, en toen ik hem wees op (behoorlijk veel) fouten die ik had gemaakt (hij had me een 10 gegeven voor de toets). Zei hij tegen me dat het een cijfer voor mij als persoon was. Maar er is nog een probleem. Ik ben vorig jaar en aan het begin van dit jaar depressief geweest. Daarom behandelen veel leraren mij sowieso anders. Ik vraag me dus af of hij niet gewoon aardig probeert te zijn. Maar laatst was er iets gebeurt waar ik heel erg van geschrokken ben. Door de medicijnen voor mijn depressie, val ik soms zomaar flauw. Laatst was dat aan het einde van zijn les gebeurd en iedereen was al weggegaan dus was ik alleen met hem. Toen ik bijkwam was hij aan mijn borsten aan het zitten. Hij zei dat hij het deed om me wakker te krijgen. Daarna zei hij dat hij van me houd en dat ik het tegen niemand mag zeggen. Wat moet ik doen????? Ik ben echt bang!

10 reacties

Hee,

Wat deze leraar doet is echt niet oké! Je geeft aan dat je het niet prettig vind en dat je bang bent. Praat er alsjeblieft met iemand over, want dit moet gauw stoppen! Bijvoorbeeld met een vriendin, je ouders, een tante, andere docent die je vertrouwd (mentor?).

Veel liefs,

Bepositive
Wat je het beste kunt doen is je ouders aanspreken dat dit gebeurd. Zij zullen vast en zeker wel raad weten en zullen ook niet boos worden.
Als je bang bent dat je ouders toch boos worden kun je ook naar de school directeur gaan, hij/zij kan je ook verder helpen. Maak je niet teveel zorgen dat hij je iets aan doet wanneer je het iemand verteld. Daar zorgen de oudere mensen wel voor dat dta niet zal gebeuren.

Maar wel erover praten met mensen die je vertrouwt!
Hij hoort niet zomaar aan jou te zitten. Ookal is het maar een schouderklopje als je het niet fijn vind dan moet hij dat niet doen.
ik heb ook zoiets gehad met een gymleraar. Hij liep vaak zomaar de meisjes kleedkamer in praatte over vieze dingen met klasgenoten. En hij zat ook aan mik. Ik moest zelf met een vest gymen omdat ''mijn borsten teveel afleiden''. Terwijl andere ook gewoon in een hempje gymen. 
een pedo als leraar kan best grappig zijn want mijn leraar is een soort van pedo (denk ik) zo zegt hij elke keer als er een paar meiden door het raam kijken bij de deur van het klaslokaal zegt hij kijk jongens hoeren ik neem de linker wie neemt de rechter want er staan vaak 2 meiden en dat vind de hele klas wel grappig
Dat is wat heel anders dan pedo, mijn docent zegt ook zoiets maar hij zit aan niemand en hij praat ook niet raar tegen leerlingen persoonlijk, en hij is dus overduidelijk geen pedo net als jouw docent.. Maar wat die van random girl doet is dus echt NIET oke o.o Ik ben het eens met de rest van de reacties..
Hey,
Zoals de meeste hier zeggen (niet diegene die grappig proberen te doen bij zoiets serieus..) moet je met iemand gaan praten. Dat kunnen je ouders zijn, je mentor, een buurvrouw, je tante etc. Een beste vriend of vriendin kan je hierover inlichten, maar om verdere stappen te nemen moet je naar een volwassene toe. Ik hoop dat hij ermee stopt, want hij weet de consequenties waarschijnlijk niet..

- Ciao.
Reputatie 2
Badge +17
Dit is gewoon niet oke. Een docent hoort dit niet te doen. Jij vindt het niet prettig en hij doet het toch. Misschien een beetje awkward om te doen, maar je kunt het beste een melding doen bij de directie/teamleider/directeur/decaan enz. 

Ik heb dat ook een beetje. Maar mijn leraar kijkt vaak naar me, zoekt me vaak op in de pauze. Hij heeft 1 keer over mn rug gestreeld en 1 keer heel stevig mn schouders vastgepakt. Ik durf het ook niet echt tegen iemand te zeggen, maar ik denk wel dat dat het beste is ja.

Verkrachting is niet oke!

Reputatie 1
Badge

Wat je docent doet is echt niet oké!

Ten eerste als wat er gebeurd is komt niet door jou als je daar misschien bang voor bent.

Ik zou het aan je ouders vertellen. Ik zou het ook aan de school vertellen misschien doet die dit bij meer meisjes dan kun je hun ook helpen maar het balenrijkste is dat die man hier zijn wel verdiende straf voor krijgt. Als je het niet aan je ouders wil vertellen omdat je er bij voorbeeld voor schaamt. (wat niet nodig is) zou ik het aan iemand anders vertellen die je vertrouwd.

 

Ik vind het ook echt super erg voor je ik hoop voor je dat het allemaal weer goed komt en dat je iets aan mijn advies hebt.

Reageer