discriminatie

  • 2 October 2020
  • 4 reacties
  • 304 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Mijn zusje (13) gaat wel eens naar onze overbuurman, dat is een man met een donkere huidskleur. Hij helpt haar met wiskunde. Als ik dat tegen mensen zeg dan reageren vaak met afgunst. Alsof die man andere bedoelingen heeft (in de zin van seksueel). Maar ik vind dat echt discriminatie want die man is juist heel aardig. Alsof een donkere man vaak andere bedoelingen hebben. Wat is jullie mening?


4 reacties

Waarom noem je dit meteen discriminatie? Als het een man met een witte huidskleur was, zouden ze hoogstwaarschijnlijk hetzelfde hebben gezegd. Het gaat hier om het feit dat een 13-jarig meisje vaak naar een oudere buurman gaat. Ik snap dat er dan argwaan/achterdocht kan ontstaan. Volgens mij heeft dat niets te maken met huidskleur.

 

Groetjess

Reputatie 4
Badge +3

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Eens met XLisa

Ik denk niet dat ze racistisch zijn, maar je hoort niet vaak dat een buurman helpt met wiskunde dus daarom doen ze misschien raar.

 

veel succes

Hallo Jongen 14jaar :)

Ik zou het zelf ook apart hebben gevonden, niet vanwege huidskleur maar omdat een buurman die helpt met wiskunde niet bepaald alledaags is en hij makkelijk iets verkeerds kan doen met je zusje.

-TheMightySlayer <3

Reageer