Bijna vermoord door vriend?

  • 22 July 2023
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo iedereen, ik wil dit verhaal eventjes kwijt.

 

Ik ken een jongen die we maar even David noemen. David zit bij mij op scouting en we kennen elkaar al een hele tijd. Omdat we redelijk dicht bij elkaar wonen komen wij elkaar soms tegen. Toen ik hem laatst tegen kwam buiten, vroeg hij of ik eventjes mee kon komen. Zelf weet ik van David dat hij redelijk wat wapens bezit. Hij nam me mee naar een steeg van een huis van een goede vriend van hem en ik moest daar eventjes wachten. Na 5 min. wachten hoorde ik opeens achter mij een klik. Toen ik omkeek zag ik David staan met een pistool. Het geklik was dus van het kogelloze pistool wat hij op mijn hoofd gericht had dat hij probeerde af te vuren. Toen zei hij 'Ehm ja, hij is leeg hoor haha'. Toen stopte hij hem snel weg en na een klein tijdje ging ik er vandoor. Toen ik weg fietste hoorde ik hem nog achter mij schelden dat klonk alsof hij gefrustreerd was. 

 

Was dit een poging tot doodslag? Of was dit gewoon een grap en wat moet ik hier mee?

 

Groetjes, Iemand020


5 reacties

Ik raad je aan om aangifte te doen bij de politie. Dit lijkt mij zeker poging tot doodslag/poging tot moord.

Reputatie 7
Badge +7

Wat heftig! Ik zou zeker aangifte doen bij de politie en het aan je ouders vertellen als je het nog niet gedaan hebt. Wapensbezit is ten eerste hartstikke strafbaar! Hij kan er zelfs gevangenisstraf ervoor krijgen hé! Hier lees je meer over: https://www.de-strafrechtadvocaat.nl/verboden-wapenbezit-advocaat/ 

En wapens gebruiken op iemand is nog erger! Je hebt echt geluk gehad dat de pistool leeg was, want ik denk niet dat het een grap was. Ik denk dat het slim is als je uit de buurt van David blijft.

Liefs xxx Banaantje <3

 

Deze jongen lijkt me niet helemaal goed in zijn hoofd.  Ik zou het echt ergens melden. 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Iemand020, dit is echt heel heftig, ik zou het zoals mensen hierboven ook zeggen melden bij de politie, dit is een poging tot moordslag en dat kan echt niet! En je mag ook niet eens met een wapen over straat lopen.

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Iemand020,

 

als het een grap was dan wel een hele slechte, want je maakt iemand heel erg aan het schrikken.

Zoals anderen al zeggen mag je geen wapens hebben zonder vergunning en als ze van hemzelf zijn dan mag dat vast alleen al niet vanwege zijn leeftijd.

 

Deze keer zat er geen kogel in en ik weet ook niet of ie kogels heeft, maar dan zou ie zomaar in een gekke bui er wel een kogel in hebben en kan er van alles mis gaan

Ik zou het dus sws bij de politie melden zoals iedereen hierboven ook al zegt.

 

https://www.vraaghetdepolitie.nl/politiewerk-en-boetes/aangifte-of-melding/wat-is-het-verschil-tussen-een-aangifte-en-een-melding.html

 

Ik denk dat jij in jouw geval aangifte zou kunnen doen, maar een melding is sws ook verstandig en dan kan de politie iig kijken wat er aan de hand is.

Er is altijd nog een kans dat het toch geen echt wapen was, maar dat het wel zo leek en dan is het ook goed als de politie eens met die jongen gaat praten, want helemaal oké is het allemaal niet.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer