Vraag

bijna ontvoerd

  • 28 August 2022
  • 3 reacties
  • 243 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Dus niet zo lang geleden ik stond bij ingang van school is goeie 50 meter of 100 weg van school en zat gwn op men gsm en ineens werd ik van achter gegrepen werd ik in een wit busje gestoken maar dan zag hij dat een leerkracht daar stond met docent dus die deed me terug uit het busje had nog een touw aan men handen en tape op men mond gelukkig heeft de leerkracht mij geholpen want lag op midden van straat en ik heb haar gesmeekt om het niemand te vertellen heeft ze ook niet gedaan maar is dat al ontvoering of niet? Ik spreek hier helemaal niet graag over tegen mensen en tot nu toe weet een iemand dat die ook al bijna ontvoerd werd maar werd nog niet gepakt en is weg gegaan en ik heb er echt een trauma aan. Hoe kan ik dit oplossen?


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Wat heftig! Bijna ontvoerd?! Echt erg, man. Ik heb even voor je opgezocht. Om van een trauma af te komen heb je echt een vertrouwens persoon nodig. Misschien zelf een psycholoog. Ik denk als je niet naar de psycholoog wilt(Wat eigenlijk de beste keuze is) Dat je altijd kan chatten met de kindertelefoon. Ik denk dat de terugchat van de kindertelefoon iets voor jou is. Zodat je vaker kan praten over dezelfde onderwerp. Weten je ouders het al? Zonee. Ik zou het vertellen. Misschien kan je bespreken met die leerkracht die jou geholpen had toen je bijna ontvoerd werd. O ja. In deze website kun je tips vinden voor trauma's 

 

Suc6 Laurens 

Reputatie 3
Badge +2

Dank je. Het ding is dat ik het eigenlijk niet graag vertel tegen mensen en vrl niet mijn ouders. Ik ga al naar een psycholoog maar niet heel veel dus ja. Ik zal eens kijken op de website. Ik zal ook eens inderdaad met de kindertelefoon praten.

Alvast dankjewel Laurens.

Reputatie 6
Badge +3

Hey DubbelAnoniem,

Wat erg dat je dat is overkomen! Het is echt niet erg of raar dat je daar een trauma aan over hebt gehouden! Daar kan jij echt niks aan doen.

Hoe moeilijk het ook is, je moet er wel echt iets aan gaan doen. Als je je trauma niet of slecht verwerkt dan kan dat allemaal nare effecten op je gaan hebben. Goed dat je al naar een psycholoog gaat! Ik zou het aan je psycholoog vertellen dat je er nog last van hebt/een trauma aan hebt. Dan kan je psycholoog je ook beter begrijpen en helpen. Het is echt niet iets om je voor te schamen!

Zoals Laurens_ al zegt, kan je als je het echt niet aan iemand wilt vertellen die het nog niet weet, het ook aan die leerkracht vertellen.  Zij kan je dan misschien ook helpen om het aan je psycholoog te vertellen.

Een trauma kan heel vervelend zijn, maar als je hulp zoekt dan kan je het echt enorm verminderen!

Succes!

Groetjes iemand.

Reageer