Skip to main content
Vraag

ben ik mishandeld?

• September 18, 2025
  • 9 reacties
  • 220 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi. Een paar maand geleden is er iets gebeurt

Ik irriteerde mn vader blijkbaar al best lang en ik heb een soort humor die hij niet begrijpt. Ik maakte toen een grap en liep naar buiten. Hij was zo kwaad, hij pakte mij extreem hard bij mn arm, gooide me op de grond (preciesgoed, een cm naar links en ik was met mn hoofd op de punt van een betonnen balk gekomen), greep me weer omhoog en gooide mij tegen de koelkast. Toen kwam mn moeder en moest ik nasr boven. Mn armen waren felrood. Ik heb een hoge pijngrens maar toen kon ik niet stoppen met huilen. Het voelde alsof het in de fik stond. Later is het een enorm blauw plek geworden. Met paars en bloeduitstortingen. Ook allemaal kleine blauwe plekken van zn duimen. Ze zijden dst ze gren spijt hadden en dat ik erger hsd verdient. Zelfs toen ik 3 dagen lang mn armen gewoon niet kon aanraken. Zelfs geen stof. Zijden ze dst ik de volgende keer gewoon mn bek moest houden.…

Hij schreeuwt sowieso veel. Zegt dat ze veel te veel rekening met me moeten houden (ik heb ass en een angststoornis) en hij schreeuwt altijd met iets in zn hand zoals een mes, stofzuiger, wat dan ook.

Ook dreigde hij weg te gaan of mij het huis uit te sturen.

Is dit normaal? Dat blauw plek gebeurt trouwens zelden. Ik vraag me gewoon af of dit onder mishandeling of gewoon opvoeden valt...

9 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 19, 2025

Hoi wat erg zeg.

Maar dit is zware mishandeling ga er met iemand over praten want dit moet stoppen.

En als ze je niet geloven laat de plekken zien .

Alleen wat ik me afvraag wat vind je moeder hier van .

Maar doe er iets mee 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 19, 2025

Dit is echt niet normaal hoor… Als je papa je pijn doet en je blauwe plekken geeft en dan ook nog boos dingen roept, dan heet dat mishandeling. Ouders horen je nooit pijn te doen, ook niet als ze boos zijn of als jij een grapje maakt. Jij hebt hier niks aan fout gedaan.

Het is heel belangrijk dat je dit aan iemand vertelt die je kan helpen, zoals een juf, meester, mentor of een ander familielid die je vertrouwt. In Nederland kan je ook bellen naar Veilig Thuis: 0800-2000, daar luisteren ze naar je en helpen ze.

En als je je heel bang voelt of het gaat helemaal mis, moet je 112 bellen. Je verdient dat mensen lief voor je zijn en dat je veilig bent. Het is niet jouw schuld dat dit gebeurt. ❤️

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 19, 2025

@NN15000  Mijm moeder was het met mn vader eens. Het boeide dr niks en ze zij dat ik erger had verdient... 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 19, 2025

@Wolf  Heel erg bedankt 🫶🏻

Ik heb het wel eens lacherig boven gebracht bij mn therapie, en we krijgen nu gezinstherapie. Maar mn moeder plant maar geen afspraak in dusja. Ze doen echt alsof er niks gebeurd is en het mijn eigen schuld is

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • September 20, 2025

Hoi ​@Rattenzijnleuk ,

de dingen die je omschrijft, vallen inderdaad onder mishandeling en horen niet bij een normale opvoeding. Wat naar voor je om dit zo mee te maken. 

Je hebt al een paar goede tips gekregen van andere forumgebruikers. Graag zou ik er nog aan willen toevoegen dat je ook van harte welkom bent om eens met De Kindertelefoon te bellen of chatten. Dat kan elke dag van 11:00 tot 21.00 uur als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Je kan ook zelf met Veilig Thuis bellen zonder je naam te zeggen en hen om advies vragen. Zowel de Kindertelefoon als Veilig Thuis zijn gratis en anoniem.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte en groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 20, 2025

@Rattenzijnleuk  ga dat aub doen bel veilig thuis want dit moet zo snel mogelijk stoppen jou ouders weten niet wat ze je aandoen .

Of loop weg en ga naar iemand die je vertrouwt en die je er mee kunnen helpen 

• September 21, 2025

Hey! Ik vind dit zo erg om te horen voor jou! Je kan natuurlijk eens ruzie hebben met je ouders maar dat ze je pijn doen is echt niet oké. Ik zou echt eens aandringen over die therapie want dan ga je ook erkenning krijgen over hoe je je voelt want dit is echt strafbaar. En dan kan die therapeut ook zien hoe erg de situatie is en jou helpen!! Ik hoop dat je je al beter voelt en miss al eens hebt kunnen praten met vrienden? Veel liefs Tess 💕💕

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

@Wolf  Heel erg bedankt 🫶🏻 Ik heb het wel eens lacherig boven gebracht bij mn therapie, en we krijgen nu gezinstherapie. Maar mn moeder plant maar geen afspraak in dusja. Ze doen echt alsof er niks gebeurd is en het mijn eigen schuld is

Ik snap dat dit heel moeilijk voelt 😢. Het is niet jouw schuld dat je je zo voelt of dat je hulp nodig hebt. Je gevoelens zijn belangrijk en je mag daarover praten.

Het is vervelend dat je moeder nog geen afspraak plant en doet alsof er niks aan de hand is, maar dat betekent niet dat jij iets verkeerd doet. Soms snappen ouders gewoon niet hoe zwaar iets voor je is.

Blijf praten met je vertrouwenspersoon, schrijf op wat je voelt in een dagboek of brief, zoek steun bij een vriend(in) of een veilige chat zoals 113 Zelfmoordpreventie, en probeer eventueel zelf een afspraak te maken bij de praktijk zodat je sneller hulp krijgt. 💛 Het belangrijkste is dat jij hulp mag krijgen en dat het echt niet jouw schuld is dat het nog niet geregeld is.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img

dit is inderdaad niet oke je kunt contact opnemen met veilig thuis die helpen je veder echt 

en praat er over met je docent of met een goede vriend(in)

en weet dat jij absoluut nik fout hebt gedaan alles komt wel weer goed 

groetjes