Ben ik misbruikt?

  • 4 April 2019
  • 1 reactie
  • 538 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Toen ik 10/11 was zat mijn stiefvader vaak aan mijn borsten en "masseerde" ze en zei rare dingen als we alleen thuis waren. Ik haatte het maar ik durfde niks te zeggen, ik durfde me niet eens te bewegen. Ik snapte niet echt of het slecht was ookal haatte ik het omdat we altijd vage grenzen hadden. Hij maakte vaak opmerkingen over mijn lichaam, zat aan mijn kont en liep vaak binnen als ik in bad zat enzo. Het is nu wel een tijdje gestopt, waarschijnlijk omdat ik hele wijde kleren draag en niet echt meer bij hem in de buurt wil zijn. Ik begin nu paniekaanvallen te krijgen omdat ik het eigenlijk tegen mijn moeder wil vertellen maar il weet niet hoe en eigenlijk durf ik het niet omdat ik bang ben dat ze me niet gelooft of boos word en ik woon trouwens bij hem... ik heb het een jaar geleden tegen mijn tante verteld en ze wou dat ik erover ging praten met mijn psycholoog maar dat deed ik niet. Ik kan het gewoon fysiek niet zeggen ofzo. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

1 reactie

Hoi

Wat naar dat je misbruikt werd door je stiefvader 😐

Het kan erg lastig zijn om iemand in vertrouwen te nemen over zoiets persoonlijks. Als je een gesprek moeilijk vindt, zou je via een brief kunnen vertellen wat er gebeurd is. Die brief kan je geven aan de persoon waarmee je dit zou willen delen, bijvoorbeeld je moeder of psycholoog. Het is alvast heel dapper dat je dit met je tante besproken hebt. Praten jullie er nu en dan over?

Het zou me verbazen als je moeder boos wordt of je niet gelooft. Daarbij zou je om de steun van je tante kunnen vragen. Het lijkt me aangewezen dat je moeder op de hoogte wordt gebracht, aangezien het wonen bij je stiefvader vast zwaar voor je moet zijn. Misschien is het mogelijk om (tijdelijk) bij iemand anders te verblijven, bijvoorbeeld een familielid of vriend(in).

Zou je zo'n brief durven schrijven aan je moeder en / of psycholoog? Je tante zou je eventueel hierbij kunnen helpen. Voor een goed gesprek en extra tips kan je anoniem terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, zal er naar je geluisterd worden, en krijg je vast bruikbaar advies mee.

Groetjes
Kenshin

Reageer