Vraag

bedreigd om naaktfoto’s te verspreiden

  • 27 March 2021
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb wat met een jongen online. We waren al een paar maanden aan t chatten op insta en hij vroeg om een naaktfoto, ik vertrouwde hem en stuurde er 1. Op een gegeven moment werd hij opdringerig en ik wilde ermee stoppen. Toen ik dit tegen hem zei zei hij dat hij alles openbaar zou maken als ik niet zou doen wat hij zegt. Ik moet nog steeds dingen voor hem doen maar ik wil dit helemaal niet. Ik weet niet goed wat ik er mee moet en durf het ook aan niemand te vertellen, wat moet ik nu doen?


4 reacties

Hey daar!

Allereerst ben ik echt supertrots op je dat je hier bent gekomen voor hulp. Dat is een hele belangrijke eerste stap, en ik ben blij dat je die hebt genomen.

Het is hierbij heel belangrijk om aangifte te doen bij de politie, stichting HelpWanted kan jou hierbij ondersteunen en helpen. Hieronder zal ik wat links plaatsen waar jij op kunt kijken.

Ook is het belangrijk dat je hier met je ouders over gaat praten, zij kunnen jou juist nu heel erg goed helpen. Je zult je misschien schamen, maar het is echt superbelangrijk dat je dit doet!!

Stichting HelpWanted heeft een chat waar je terecht kunt, elke werkdag van 16:00 tot 19:00 uur. Ga daarom vandaag al in gesprek met jouw ouders.

Hier kun je de handelingen vinden per sociale media platform, hoe te handelen en bewijs te verzamelen voor de aangifte.

Hier kun je de chat vinden van stichting HelpWanted.

Hier zijn de 6 belangrijkste stappen, ook op de website van stichting HelpWanted.

Het is echt superbelangrijk dat je actie gaat ondernemen, je zult je misschien schamen als je er met je ouders of een andere hulpverlener over praat. Maar iedereen heeft wel een een fout gemaakt. Dit is de kans om het recht te zetten.

Mocht je verder nog ergens mee zitten kun je hier altijd op reageren, de kindertelefoon is dagelijks bereikbaar via chat en telefoon (0800-0432) tussen 11:00 en 21:00 uur. Mocht je met depressieve gedachtes worstellen staat stichting 113 voor je klaar via chat en telefoon. (113.nl en 0800-0113) 24/7 bereikbaar.

Hou je sterk, je kan dit!

Badge

praat er met je ouders over. het kan heel ongemakkelijk zijn maar misschien kan het je helpen! btw ben je minderjarig? 

Badge

praat er met je ouders over. het kan heel ongemakkelijk zijn maar misschien kan het je helpen! btw ben je minderjarig? 

Ja ik ben zelf 13

Badge

dit heet chantage en op deze manier is dit tegen de wet in het beste middel tegen een chanteur is chantage. Bel met hem, neem het gesprek op. Zeg bijvoorbeeld dat zijn vorige opdracht mislukt is ofzo hij wordt boos (des te meer bewijs hij schreeuwt in de opname), dat moet je naar de politie sturen en als hij dan die naaktfoto's online gooit is zijn straf nog erger want dan is de straf chantage+ privacy schending. Dan hoef je alleen nog maar een google medewerker uit te leggen wat de situatie is en dan kan hij de foto's van internet afhalen en die engerd rapporteren. Dus ik zou zeggen niet online dates doen

Gr anonieme guy

Reageer