Vraag

bang voor oorlog

  • 30 October 2023
  • 6 reacties
  • 166 Bekeken

Badge

Ik ben bang dat er een derde wereld oorlog komt omdat de dreiging nu best wel erg is. Denken jullie dit ook en kan iemand mij helpen?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Nielsd,

Ik snap dat je daar bang voor bent maar dat gaat echt niet gebeuren hoor, poetin is niet zo goed dat hij Nederland kan bereiken met oorlog. 

Groetjes @Monkeyboy08

Badge

Nee maar ik bedoel meer dat ik bang ben dat er een derdewereld oorlog komt 

Reputatie 7
Badge +9

dat gebeurt sowieso niet. Oekraïne kan niet bij de (ben even de naam vergeten maar ik ga het omschrijven) club van landen en als dan 1 land oorlog heeft dan hebben alle landen in die club oorlog (heet het niet NAVO?).

maar omdat Oekraïne dus nu oorlog heeft kan die er niet bij waardoor wij niet in oorlog komen. 

ze zijn ook in gevecht in Gaza. dat komt doordat daar christenen wonen en die zeggen dat Jeruzalem (waar jezus is geboren) en daarmee ook (volgensmij) heel Israël van hun is. de moslima's denken daar anders over en vinden dat Israël van hun is. omdat Israël niet Nederland is hebben wij daar geen last van.

is dit een beetje wat je wilt horen en stelt het je gerust?

Reputatie 5
Badge +1

poetin is niet heel sterk meer en hij heeft niet zo veel vrienden over

 

Badge

Ach maak je geen zorgen. En als het gebeurd, ja dan gaan we d’r aan. Zo simpel is het

Reputatie 2
Badge

Geen zorgen maken, een oorlog verklaren is meer dan alleen een ja of nee vraag voor een wereldleider.

 

Ik weet niet voor welk land je specifiek bang bent, maar ik neem aan Rusland. Rusland weet zelf ook dondersgoed dat als ze een land aanvallen dat ze de pineut zijn omdat landen samen veel sterker zijn.

Ik zou dus geen zorgen maken, en stel je bent bang voor een atoombom oorlog moet je gewoon in gedachte houden dat als rusland eerst schiet, rusland ook als eerste kapot zal gaan, en dan waarschijnlijk de rest van de wereld. maar ook deze kans is heeeel klein.

Reageer