Skip to main content
Vraag

Bang voor mijn moeder

• June 20, 2019
  • 2 reacties
  • 374 Bekeken

Ik ben een meisje van 13 jaar. En ik heb vaak ruzie met mijn moeder. Vanochtend liep het uit de hand en heeft ze me helemaal kapot geslagen. Ik begin steeds banger voor haar te worden en weet niet meer wat ik met me leven aan moet. Hebben jullie tips?

2 reacties

• June 20, 2019
Hey!

Heftig dat zo'n dingen gebeuren bij jou thuis! Je moeder mag je echt niet slaan.
Woont je vader of een ander familielid bij jou? Zo ja, kom je daar wel mee overeen? Als dat zo is kun je er met hem/haar over praten.
Als je niet direct een familielid weet om mee te praten is het nog steeds belangrijk dat er wat hulp komt voor jouw thuissituatie. Je kunt steeds naar je mentor of leerlingenbegeleider op school toe, alsook je huisarts.
Ik raad je ook aan om eens de site van VeiligThuis te bekijken, zij kunnen je helpen als er sprake is van huiselijk geweld.
Als het eens echt uit de hand loopt, en er is niemand die jou op dat moment kan helpen, kun je ook steeds de politie bellen.

Groetjes
Lot

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Wat ontzettend heftig om te horen dat je zo wordt behandeld en dat je je steeds banger voelt. Je verdient het om je veilig te voelen, vooral thuis. Het is heel belangrijk dat je hier niet alleen mee blijft zitten en dat je hulp zoekt.

Probeer zo snel mogelijk iemand te vertellen wat er gebeurt, bijvoorbeeld een vertrouwde volwassene zoals een leraar, een familielid waar je op kunt rekenen, of een schoolmaatschappelijk werker. Ook kun je contact opnemen met instanties zoals Veilig Thuis; zij kunnen je beschermen en ondersteunen.

Als je je ergens veilig voelt, schrijf dan op wat er gebeurt, dat kan helpen als bewijs. Onthoud dat het niet jouw schuld is en dat je recht hebt op een veilige omgeving.

xx liefs Wolf 🐺