Bang voor groep jongeren in de wijk

  • 19 August 2020
  • 2 reacties
  • 190 Bekeken

Reputatie 6
Badge +7

Hoi,

in de wijk waar ik woon hangen veel jongeren tussen de 14 en de 18 (ik weet niet zeker of ze zo oud zijn maar zo zien ze eruit) rond. Ze verzamelen dan op een pleintje. Ze gooien met heel zwaar vuurwerk in het rond, het lijken wel bommen. Ze laten kliko’s ontploffen en gooien het af en toe een tuin in. Een keer staken ze er zoveel af dat je de overkant van de straat niet meer kon zien door de rook. S’nachts gebeurt het het meest. Maar ook overdag zijn ze er. Mijn ouders hebben 112 gebeld toen ze voor ons huis met het vuurwerk gingen smijten. De politie was al door iemand anders gebeld en was al rond aan het rijden. Eergisteren zijn er s’avonds zelfs mensen gearresteerd. En de jongeren gooien met bakstenen naar de politie. Ik durf nu niet meer goed naar buiten, ik ben bang dat ze dan misschien met het vuurwerk naar mij gaan gooien of iets anders. Ze zijn niet altijd in deze wijk, soms ook in een andere of ze zijn er gewoon niet, maar het blijft eng.

Wat moet ik doen? Hebben jullie tips of advies?

Groetjes Paardebloem


2 reacties

Heyy

Kun je niet een omweg nemen? Of heeft jullie wijk maar 1 uitgang? Dan moet je niet zo lang door de wijk. Dan heb je ook minder kans om ze tegen te komen.

Of je kunt nog eens de politie erbijhalen ,maar ik vrees dat dat bij dat soort mensen weinig uithaalt…

Groetjs

Hallo Paardebloem83 :)

Zoals Kaas123 zegt kun je mogelijk een omweg nemen. Of je kunt ook wat minder naar buiten gaan tenzij het echt noodzakelijk is om te voorkomen dat je ze tegen komt.

-TheMightySlayer <3

Reageer