Vraag

bang om doodgeschoten te worden

  • 3 April 2024
  • 8 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hi ik heb een filmpje gezien op TikTok van een school waar de docent en kinderen zijn doodgeschoten toen vond ik het niet erg maar toen ik meer filmpjes erover zag werd ik ineens heel erg bang ik zie steeds voor me dat zo’n schieter mijn lokaal binnenloopt of dat hij zijn pistool op mij richt ik heb al met mijn moeder gepraat dat hielp maar toen was het weer terug na een tijdje ging het weer weg en toen kwam het weer terug ik ben elke avond bang en als ik ergens aan denk is dat de eerste gedachten met afleiding lukt het om het op dat moment weg te krijgen maar dan even later komt het weer terug ik heb zoiets wel eerder gehad namelijk met ontvoerd worden elke avond was ik bang tot we op vakantie gingen toen ging het weg help


8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Haiii lieverd

ik snap je heel goed, het is ook eng. Maar bedenk, dit komt heel weinig voor, en de kans dat je een ongeluk krijgt op straat is groter, en ook daar kun je voor oppassen. Wees dus op je hoede maar niet bang ! :) Als je gewoon een beetje oppast en je kent de mensen in je klas, dan weet je vast dat niemand dit gaat doen bij jou in de klas. En de school zal ook beter opletten op veiligheid. Als je echt heel bang blijft zou ik eens een klasse-gesprek vragen bij je docent. Dan kun je er samen met je klasgenoten over praten en dat helpt vaak al. Het zal vast goed komen en wees niet ongerust!

Lieve groetjes, Sjardy, 14

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Lauwtjeeee 

 

Wees daar maar niet bang voor.

We zijn hier in NL.

Daar mag je geen wapens hebben.

De kans is wel heel klein dat iemand nou net in jouw lokaal binnenloopt.

Ik heb geen TikTok maar daar is vast wel een functie dat je die videos niet meer die videos te zien krijgt.

Als dat niet kan kun je ook TikTok verwijderen.

Ooit van YT shorts gehoord?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 2
Badge

Hi sjardy dankjewel en of course niemand uit mijn klas doet dit ook op dat TikTok filmpje was het niet iemand uit de klas maar alsnog bedankt voor je reactie 

Reputatie 2
Badge

Wees jezelf bij Noah ook jij heel erg bedankt en ik heb ook geselecteerd dat ik deze video’s niet meer wil zien maar soms krijg ik andere van mensen die zijn doodgeschoten en ook al verwijder ik die TikToks dan blijft het in mijn hoofd hangen en ja ik ken YT daar ben ik bijna verslaafd aan haha

Ja toen ik jonger was had ik hier ook last van, maar dan met terroristische aanvallen😅

 

Zoals eerder gezegd de kans hier is astronomisch klein, de enige keer dat het in Nederland was, was in 1999, 25 jaar geleden! 

 

In Amerika komt dit veel vaker voor en dan is er ook echt reden om hier bang voor te zijn.  Daar zijn wapens makkelijker te krijgen, vooral voor kinderen met ernstige persoonlijkheidsstoornissen. In Nederland is betere hulp voor mensen met mentale problemen en is het haast onmogelijk om aan wapens te komen. 
 

Je angst is dus irrationeel, probeer langzaam aan dat idee te wennen. Als je een video vind over school shootings kan je als het goed is aangeven dat je er niet geïnteresseerd in bent (tenminste bij YouTube en insta, TikTok heb ik niet), dan zal je deze video’s minder vaak krijgen (geloof dat je dat al doet, maar zeg het toch ff)

Over tijd zal je angst wel weg gaan.

Reputatie 2
Badge

Wild forest dankjewel ik hoop dat deze gedachtes uit zichzelf weggaan 

Reputatie 2
Badge

Jullie allemaal bedankt net als met mijn moeder is het fijn om erover te praten want dan wordt het minder

Reputatie 2
Badge

Lieve mensen dankjewel het is weg ik laat het weten als het terugkomt 

Reageer