Beantwoord

agressieve dwanggedachtes.

  • 29 March 2020
  • 3 reacties
  • 162 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo allemaal,

ik ben een meisje van 14 en heb agressieve dwanggedachtes ik ben zo bang mijn ouders te vermoorden terwijl ik dat helemaal niet wil stemmetjes in mijn hoofd zeggen soms dat het beter is als ik het doe dat is natuurlijk echt onzin en een vreselijke gedachten, ik laat die stemmen niet winnen maar Ik ben zo bang dat het wel gebeurd ik zou niet zonder hun kunnen mijn leven en die van mijn familie zou dan instorten dat verdienen ze helemaal niet ik zIe ze zo erg genieten van elkaar & dat doet me dan ook verschrikkelijk pijn. Ik begin steeds meer & vaker te denken dat ik mezelf maar moet vermoorden, dan zijn mijn ouders veilig & ben ik van mijn pijn af. Mijn leven is helemaal aan het instorten, ik hou van hun & zou ze dit nooit aan kunnen doen maar ik ben bang dat ik mijn gedachtes laat winnen. Ik ga denk ik maar voor de beste keuze & dat is mezelf iets aan doen. Ik typ dit omdat ik heel benieuwd ben of anderen dit herkennen of weten wat ik moet doen & of zelfmoord echt de beste oplossing is.

bedankt voor jullie tijd.

x marley

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 March 2020, 15:47

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi @Marley 

Wat super goed en dapper dat je hier je verhaal durft te vertellen!

Ik snap dat je hiermee zit, het lijkt me best beangstigend als je stemmen in e hoofd hebt die zeggen dat je je ouders moet vermoorden. 

Je zou kunnen proberen om het tegen je ouders te vertellen. Ik kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is, maar jij kan er niks aan doen dat die stemmen er zijn. Als je het niet aan je ouders durft te vertellen kan je het ook eerst aan iemand anders vertellen die je vertrouwd, een goede vriendin of misschien kan je een docent een mailtje sturen. Je kan het ook opschrijven op papier en dat aan je ouders geven, dan kan je er goed over na denken wat je ze gaat vertellen en ervoor zorgen dat het duidelijk is. Je kan ook met de kindertelefoon bellen of chatten, dan kunne zij je helpen met een oplossing zoeken.

Als je ouders het weten kunnen ze samen met jou naar de huisarts en dan kunnen jullie hulp zoeken.

Zelfmoord is absoluut niet de oplossing, ookal lijkt dat wel zo. Als je zelfmoord pleegt dan doe je je ouders ook heel veel pijn. Zelfmoord betekend niet dat de problemen opgelost zijn, er komen alleen maar problemen bij. En het is absoluut niet nodig want er zijn andere oplossingen.

Door hulp te zoeken hoef je je ouders niet te vermoorden, en ook jezelf niet. Ze kunnen je helpen en ervoor zorgen dat die stemmen stoppen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Lexy❤

Reputatie 1
Badge

Hai lexy!

oh wat een geweldig berichtje, hier heb ik echt wat aan en ik had dit echt nodig!❤️
echt heel erg bedankt, ik ga hulp zoeken!

liefs marley💕

Hoi

Super fijn dat je er wat aan hebt!

Ik hoop dat je voed wordt geholpen. Je bent het waard!❤

Liefs Lexy❤

Reageer