Skip to main content
Vraag

Agressie

• February 7, 2024
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

ik heb dus de laatste paar weken last van agressie, brutaliteit en nare herinneringen

alleen niemand geen vrienden, familie, leraren of ouders weten dat ik dit meemaak ,en ik weet niet als ik in gesprek moet gaan met een van hun want ik ga steeds geweld gebruiken als een van mijn vrienden iets doet wat ik niet leuk vindt en dan wordt ik weer aangesproken dan ga ik brutaal doen en dan worden mijn ouders weer gebeld.

Heeft iemand tips/adviezen wat ik kan doen als ik weer in dit soort situaties kom?

2 reacties

Karin_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • February 8, 2024

Hai Salomeetje,

We begrijpen dat je momenteel in een lastige situatie zit.

Je kan, als je daar behoefte aan hebt, anoniem bellen/chatten met de Kindertelefoon.

We zijn elke dag bereikbaar van 11:00 tot 21:00 uur. Telefoonnummer: 0800-0432.

Groet,

Karin, De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Heee ​@Salomeetje,

Het klinkt echt heftig wat je doormaakt, en het is heel knap dat je er zo eerlijk over bent. Die agressie en brutaliteit zijn waarschijnlijk een manier van je lichaam en hoofd om met die nare herinneringen en gevoelens om te gaan, maar het is wel belangrijk dat je leert hoe je dat anders kunt doen, zodat je niet steeds in lastige situaties komt.

Ook al voelt het misschien moeilijk, het kan heel waardevol zijn om er met iemand over te praten die je vertrouwt, bijvoorbeeld een docent, een schoolpsycholoog, een familielid, of een therapeut. Zij kunnen je helpen om beter om te gaan met je gevoelens en agressie, en je kunt samen zoeken naar oplossingen die jou helpen.

xx liefs Wolf 🐺