Skip to main content
Vraag

3e wereldoorlog?!

• February 28, 2025
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

Hoi,

De kans wordt steeds  groter dat er een derde wereldoorlog komt, omdat er nu ruzie is tussen Amerika en Oekraïne. Amerika geeft ook het meeste geld aan Oekraïne.

Wat denken jullie?

Groetjes, Lampje

4 reacties

• February 28, 2025

Derde wereldoorlog ben ik niet zo bang voor. Hoe het eerder zal gaan is dat Oekraïne onder druk een vredesdeal moet sluiten met Rusland waarbij ze het nu door Rusland bezette gebied af moeten staan. Trump kan dan roepen dat hij de oorlog heeft beëindigd  en Poetin kan dan thuis ook de overwinning claimen.

Vergeet niet dat China op de achtergrond ook nog meekijkt en die hebben echt geen zin in een wereldoorlog.

• May 19, 2025

De VS geven niet het meeste geld aan Ukraine en dat is ook nooit geweest; dat was altijd al de Europese Unie.

Ik denk dat er geen derde wereldoorlog komt.

China wil vooral rust en handel en hebben beat veel te zeggen, Rusland heeft kernwapens en een grote mond en verder… niks.

Alleen zijn er teveel gekken en te veel mensen ontevreden die dan op onrustige partijen en leiders stemmen terwijl het al jaaaaaren best goed gaat met de mensen. 
Als er oorlog komt dan niet zo snel in NL zelf, wij krijgen hier meer last van hackdingen, dat is nu al. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@Lampje,

Het is begrijpelijk dat nieuws over oorlog en ruzies tussen landen je zorgen kan geven. Maar op dit moment is er géén bewijs dat er echt een Derde Wereldoorlog op het punt staat te beginnen. Politieke spanningen tussen landen zoals Amerika en Oekraïne of andere landen komen vaker voor, maar dat betekent niet automatisch dat het tot een wereldwijde oorlog uitloopt.

Grote conflicten worden vaak via diplomatie, onderhandelingen en samenwerking met andere landen opgelost, juist om te voorkomen dat het uit de hand loopt. Het nieuws kan soms spannender of dreigender klinken dan het in werkelijkheid is, omdat media conflicten vaak groot brengen.

Het is goed om op de hoogte te blijven, maar ook belangrijk om te onthouden dat veel mensen en organisaties over de hele wereld werken om oorlog te voorkomen. Je hoeft je dus niet meteen ernstig zorgen te maken.

xx liefs Wolf 🐺

eenrandombelginnederland2
Forum|alt.badge.img

Hallo Lampje ik weet niet eens of u dit nog wel leest. 

Maar als u mijn mening wil weten over de oorlog en of er een derde wereldoorlog komt hier is die dan

In mijn mening is de wereld al lang verdoemd tot een einde en tegen de tijd die meestal in sci-fi films of zo wordt gebruikt er is heeft in mijn mening mens elkaar al helemaal of bijna tot uitsterven bedreigd (om het netjes te zeggen vanwege de leeftijden die hiertussen zitten). maar wees maar niet bang als putin of wie dan ook met nederland wil sollen dan krijgt die mot met duitsland en flink wat andere krachtpatsers

PS: Sorry voor het formeel taalgebruik ik wordt opgevoed om beleefd te zijn tegen mensen die ik niet (goed) ken. 

Met Vriendelijke groet(jes)

Eenbelgdieinnederlandwoont

Veel geluk met dat uit elkaar krijgen 😁