Skip to main content

hoi hoi,

ik heb een zus wat liever een jongen wilt zijn, ik en mijn familie hebben daar geen problemen mee maar we moeten er  wel een beetje aan wennen. mijn moeder daar in tegen accepteert het niet. Ik wordt er tussenin geplaatst omdat ik veel met mijn zus praat over transgender zijn en hoe ze zich voelt maar ook praat ik veel met mijn moeder. en het voelt heel erg voor mij dat ik een kant moet kiezen want ik wil ze allebei niet kwijt. mijn zus is ook gediagnostiseerd met autisme en add dus het is voor haar best lastig allemaal ze is vorig jaar ook gediagnostiseerd met depressie en snijdt zichzelf best vaak. laats vertelde me dat ze na een ruzie tussen mijn moeder en mijn zus ze dacht aan zelfmoord daar schrokken ik en mijn zus allebei heel erg van. ik wil dat er thuis dingen gaan veranderen maar ik weet niet hoe.

groetjes,

mij

Hey xkiddox,

Het is heel vervelend voor je dat je het idee hebt dat je een kant moet kiezen, je moet je realiseren dat er niet heel veel is wat je kunt doen vanwege je moeder, maar ik heb wel een paar ideetjes:

 

  • Begin een gesprek met je moeder, vertel haar dat haar andere kind veel moeite heeft met haar gedrag en dat jij het gevoel hebt dat je moet kiezen en dit lastig vindt, probeer vooral vanuit een ‘ik-perspectief’ te praten, bijvoorbeeld: “ik vind het heel vervelend dat ik het gevoel heb dat ik tussen twee kanten moet kiezen omdat ze het niet met elkaar eens zijn”, dit komt heel anders over dan “het is vervelend dat je je zo gedraagt en nu heb ik door jullie het idee dat ik een kant moet kiezen.”
  • Kleine dingen kunnen soms een grote steun zijn! Als ik even uit ervaring mag spreken zal je broer het vast heel fijn vinden als je hem aanspreekt met hij/hem (in ieder geval als je online over hem praat) en hem je broer in plaats van je zus noemt. Maar vraag dit zeker even aan hen na!

Ik hoop heel erg dat je er samen met je moeder en je broer uitkomt, veel succes!

 

Love, anon44

 


Hoe oud is je zus?

En hoe lang voelt ze zich al zo?


ze is nu 18 en voelt zich al zo sinds ze 14 of 15 is. 

maar ze vertelde het pas begin dit jaar 


Hey,

Ik zal zoals hierboven ook is gezegd met je moeder en zus gaan praten, en zeggen dat je het vervelend vind. Misschien vinden jullie samen een oplossing!

Grtz,

Ikke13


Reageer