Vraag

zijn er hier nog meer mensen die non binair zijn?

  • 13 February 2021
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Zou graag willen weten wie nog mer non binair is hier?
 

zelf ben ik non binair geboren als jongen maar nooit echt jongen gevoeld, en ik voel me ook geen meisje.

ik voel me ergens tussen jongen en meisje in.

Ik ben deels tevreden met mijn lichaam vindt het fijn dat ik een piemel heb bijvoorbeeld, maar ben minder te vreden dat ik lichaams beharing krijg.

Ik mis mijn borsten ik voel wel dat ik borsten heb in mijn hoofd, maar mijn lijf is zo plat als wat, mijn hoofd zecht gewoon daar mist wat, daar wil ik wat aan doen en wil graag vrouwelijke hormonen om mijn borsten die ik in gedachten voel te laten groeien, ik draag nu bh’s met siliconen vulling wat niet echt voelt maar wel prettig is om te dragen.

zou ook graag een meer vrouwelijke figuur willen met wat heup vorming en een fijn achterwerk zo dat kleding die ik koop op de meiden afdeling beter past.

Ben gelukkig hier voor in behandeling en krijg pubertijd remmers zo dat ik tijd krijg om na tedenken en ik niet erg vermannelijk zo dat ik straks aan de vrouwelijke hormonen kan om een kruising tussen man en vrouw te worden.

 

zijn er meer die zich zo voelen en hoe uit je dit


6 reacties

hey een andere enby hier :)

ik was afab en heb soms wel last van erge top- en voice dysphoria. ik ben niet van plan om in de toekomst hormonen te nemen, maar ik heb wel plannen voor voice therapy in de toekomst. 

mijn moeder vindt het onzin dat ik een binder wil, dus ik draag nu meerdere sport bh’s over elkaar en wijde kleding. zodra ik uit huis ben ga ik meteen een binder kopen lol. 

ik vind het nog erg lastig om mezelf op het gender spectrum te plaatsen en voel me nu comfortabel met de term non binair, maar misschien veranderd dit later nog. 

ik heb ook mijn naam veranderd naar alex, omdat het meer genderneutraal is en meer passend bij mij voelt. 

ik ben een soort van okay met hoe mijn lichaam er nu uitziet, maar wou dat het minder vrouwelijk was en meer net tussen mannelijk en vrouwelijk. 

qua kleding draag ik vaak alleen typisch masculiene dingen om mijn “vrouwelijke” lichaam uit te balanceren als je snapt wat ik bedoel lol  

ik hoop dat je hier wat aan hebt. 

nog een fijne dag :))

Reputatie 2
Badge +1

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

 

Heej

Jij bent dus geboren als meisje en voor je gevoel ben je meer jongen .

Zou jij wel een mastectomie willen in de toekomst , je borsten laten weghalen?

Ben net andersom geboren jongen en voel me meer vrouwelijk, ik zie mij zelf als een vrouw met een piemel.

Wat ik operatief in de toekomst wil laten doen is een orchictomy, mijn teelballen laten weg halen zo dat er geen testosteron meer in mijn lichaam komt, maar mijn piemel wil ik graag houden.

Ik draag nu meestal de wat stoerdere meiden kleding, maar dit verschuift langzaam richting typische girly kleding.

Draag ook veel sieraden , make-up en mijn haar is inmiddels tot aan mijn knieën gegroeid.

En wat ouders betreft, mijn moeder had het eerder door dat ik geen echte jongen was dan ik zelf, zo rond mijn 6de is mijn moeder meisjes kleding gaan kopen voor mij, die ik toen alleen thuis droeg, en voelde me daar gelijk erg prettig in.

En ik leef sinds mijn 9de verjaardag sociaal gezien volledig als meisje en heb sinds dien geen echte jongens kleding meer aan gehad.

En via gendertherapie ben ik er achter gekomen dat ik non binair ben, en mij zelf als meisje zie met een piemel.

 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon 

wat goed dat je moeder je accepteert en je naar gendertherapie gaat. ik weet al wel zeker dat ik later een hysterectomie wil, maar ik ben nog aan het twijfelen over een mastectomie. hoe ik er nu naar kijk zou ik wel een mastectomie willen, maar ik ben bang dat mijn mening in de toekomst veranderd (wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren). zelf zou ik ook graag naar gendertherapie willen, maar mijn moeder vindt dit onzin en gelooft uberhaupt niet in ‘therapie’ :(

het is wel grappig dat mijn uiterlijk precies het tegenovergestelde van jou is. ik draag weinig sieraden, geen make-up en mijn haar is max. 5 cm lang. 

ik vind het wel fijn om te horen dat er nog andere mensen zoals mij zijn :-) 

Reputatie 2
Badge +1

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon 

Volgens mij kan je ook zonder toestemming van je ouders naar gender therapie, je kan altijd informeren er naar bij Jonx,(https://www.jonx.nl/locaties/genderpoli/ ) daar ga ik ook naar toe sinds mijn 9de.

De eerste 2 jaar ging ik er 6 keer per jaar naar toe, maar sinds mijn 11de iedere maand.

Het is erg fijn daar naar toe te gaan je leert steeds meer over je zelf en je gender kennen en ook wie en wat je bent.

Ze geven je handvatten in je proces en kunnen heel veel voor je betekenen en regelen.

Via hun ben ik ook aan de pubertijd remmers en worden nog voor mijn 15de mijn teel ballen verwijderd, zo dat ik vrij kom van testosteron, en ik gereed kom om mij te gaan injecteren met vrouwelijke hormonen om mijn lichaam passend te maken bij mijn geest.

Heyy, 

Ik ben amab, en heb dus helaas een penis. Het is niet dat ik persé een vagina wil hebben, het liefst wil ik geen van beiden maar dat kan helaas niet. Ik ben aan de andere kant wel blij dat ik amab ben omdat ik nu geen borssten heb. Nadeel is wel dat ik veel haar heb, als scheren niet bestond zou ik er nu uitzien als een aap, ik ben 16 btw. Het liefst zou ik willen dat ik alleen haar had op mn hoofd, wenkbrauwen en wimpers, maar mijn lichaam is het daar niet mee eens.

Ik ben trouwens Genderfluid, maar nog niet uit de kast. Dus ik heb vaak wel dat ik me een meisje voel, maar dan ben ik te bang om mij zo to gedragen en kleden. 
im ben dus niet van plan om mijn penis te laten weghalen, en ik heb ook niet gedacht over hormonen/remmers. 

 

Dusja dat, als je vragen hebt, voel je vrij om ze te stellen

Reputatie 3
Badge +4

Hey ik val wel op meisjes zowel als jongens maar in België is dat meer normaal dat je naar het innerlijk kijkt. 

Ik voel mij ook niet soms gemakkelijk bij jongens en vraag me af hoe het was als meisje. 

Reageer