Skip to main content
Vraag

zal ik laten weten dat ik trans ben??

• July 24, 2026
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Marcco
Forum|alt.badge.img+2

Hai pookies! Met mijn mental health gaat het opeens heel goed (komt niet vaak voor) en dus ik had blijkbaar een hele oude vriendin nog van groep 5 ofzo en zij komt volgende week om te afspreken enzo. Dus ik twijfelde of ik ga zeggen tegen haar (maar ook een ander vriend!) dat ik trans ben. Dus ik heb jullie hulp nodig: hoe zal ik het vertellen??? (O ja vergeten te zeggen ik wil ook tegen haar vertellen dat ik aroace ben) ;)

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 24, 2026

Hey, ik denk dat je vanzelf merkt dat je het gewoon wel kunt vertellen. Als je zelf erg twijfelt zou je ook eerst in het algemeen erover kunnen praten om te "peilen" hoe zij er over denkt en dan hopelijk heb je het vertrouwen om je verhaal te vertellen! Eigenlijk zou dat gewoon moeten kunnen maar ik snap dat het toch wel spannend is, dus misschien eerst wat afstasten en dan vertellen. Dat zou het fijnste zijn denk ik voor je. Succes! 

😘Tover 

Marcco
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 25, 2026

-onnodige quote verwijderd-

Ik had het gisteren vertelt tegen 2 andere vrienden en dat ik liever met hij/hem wou genoemd worden en ze begrepen ook echt alles! Ik ben zo blij nu :3 ik denk wel dat ik het volgende week aan mn vriend ga zeggen, dankjewel tover ;-)