Vraag

welke naam is leuker?

  • 21 March 2023
  • 7 reacties
  • 187 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik heb gister met mn ouders en zussen gepraat over een nieuwe naam omdat ik trans ben. Iedereen had een lijstje gemaakt met welke namen ze leuk vonden. Toen hebben we gestemd. De twee namen die over bleven uit de vele namen waren Seth en Lev. Maar nu kan ik niet kiezen. Dus welk is leuker?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

Nice dat je met je fam gepraat hebt! En ik snap dat dat nu een lastige keuze is. Ik denk dat je geen verkeerde keuze kunt maken, omdat beide namen echt super tof zijn! Je moet kiezen waar jij je fijn bij voelt, het is tenslotte jouw naam, voor de rest van je leven.

Ik zelf zou denk ik kiezen voor Seth, kort maar krachtig en Engels. Maar Lev vind ik eigenlijk ook heel nice!

 

joeeee

Badge

Heyy,

Misschien kan je een paar keer allebei de namen hardop zeggen, bijvoorbeeld: ‘Hallo, mijn naam is Seth!’ Het hoeft niet tegen een persoon te zijn maar zo kun je een beetje testen wat goed voelt en leuk klinkt. Ik zou ook morgen nog een paar keer de namen zeggen, opschrijven en misschien kunnen andere mensen het ook nog een keer zeggen zodat je weet hoe het klinkt. 
Super leuke namen trouwens! En lief dat je met je familie lijstjes hebt gemaakt enzo. Succes met kiezen💛

Reputatie 7
Badge +14

 hoi @jumbo,

 

dus het is toch geen naam met een M geworden...(een vorig topic van jou)  en dat is natuurlijk prima, als je, samen met jouw familie, tot deze 2 namen bent gekomen.

Ik vind ze allebei wel mooi, maar voor mijn gevoel zijn ze best verschillend, dus ik kan niet zeggen welke het beste bij jou zou passen.

Het is een kwestie van gevoel en dat is lastig uit te leggen.

Ik weet niet of het voor jou/jullie als familie uitmaakt wat de herkomst van een naam is en de betekenis of dat jullie het ook gewoon op gevoel kiezen. 

Als je de naam Seth en Lev in google intypt zal je vast wel een site met babynamen vinden die iets over de herkomst van de namen vertelt en de betekenis en meer van die dingen. Geen idee of het jou helpt, maar het is misschien iets waar je nog naar zou kunnen kijken en anders wens ik je gewoon succes met het kiezen van jouw nieuwe naam.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik vind Seth wel mooi. Geen idee waarom eigenlijk😄 Maar het is jouw naam dus jij moet beslissen natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +9

Ja toch, nice gap. Tja zou zelf kiezen voor Seth, klinkt op zichwel als zon strakke rakker

Reputatie 4
Badge +2

seth klinkt wel tof! weet niet hoe je eruit ziet, maar het past vast goed bij je. 

Badge

ik vind seth een erg leuke naam! en goed dat je met je fam hebt gepraat!

Reageer