Vraag

welk geslacht ben ik?

  • 29 March 2021
  • 8 reacties
  • 136 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik snap echt niet welk geslacht ik ben.

Mijn uiterlijk ziet eruit als een meisje maar mijn innerlijk is meer jongen.

Ik voetbal veel, ga vooral met jongens om, draag bijna altijd jongenskleren en vind het jongensuiterlijk leuker. 

Ik wil bijv. geen borsten en zo.

Weet iemand bij welk geslacht mij moet plaatsen?

Ik hoor het graag!


8 reacties

Badge

Hey!

Ik kan je nu al vertellen, niemand weet waar jij je zou “moeten” plaatsen. Jij bent de enige die dat kan doen.

Je gender identiteit heeft niks te maken met je gender expressie, dus masculine gedrag/uiterlijk betekend niet meteen dat je bvb een jongen bent.

En het zijn geboren als meisje betekend niet meteen dat je ook eentje bent, het kan alle kanten op gaan. 
Probeer dingen uit, praat met anderen die eventueel in een transitie zitten of ook questioning zijn.

Je hebt genoeg tijd om over je gender identiteit te denken, antwoorden willen is begrijpelijk, maar het kost soms gewoon veel moeite en tijd.

Doe je eigen research, want niemand kan jou zeggen wie jij bent, behalve jij.

-Max (hij/hem)

Bedankt!

 

Reputatie 2
Badge +2

Een meisje, anders kan trans ook, of een tomboy

Reputatie 6
Badge +7

Je wil geen borsten maar als de 13 uit je naam je leeftijd is ga je ze wel krijgen.  Hoe voel je je daarover?

Zou je een piemel willen, of voelt het misschien of je die zou moeten hebben? 

Wordt je wel eens verliefd? Als je fantaseert is dat dan met jouzelf in de rol van een jongen of een meisje?

Je wil geen borsten maar als de 13 uit je naam je leeftijd is ga je ze wel krijgen.  Hoe voel je je daarover?

Zou je een piemel willen, of voelt het misschien of je die zou moeten hebben? 

Wordt je wel eens verliefd? Als je fantaseert is dat dan met jouzelf in de rol van een jongen of een meisje?

Ik ben nu net 12, het begint inderdaad een heel klein beetje en dat vind ik niet fijn.

Het is niet echt dat ik een piemel zou willen maar ik vind eerlijk gezegd het uiterlijk van een meisje niet echt mooi en fijn.

Ik ben nog niet verliefd, dat komt waarschijnlijk nog.

Reputatie 3
Badge +2

Sophie-13,

Je zecht dat je niet weet wat je geslacht is, maar volgens mij bedoel je gender, voor de mensen die het verschil niet weten: geslacht is lichamelijk dat gaat dus meer over in welk hokje je biölogisch gezien wordt geplaatst en gender is mentaal, wat inhoud dat alleen jij weet wat je pricies bent en dat houdt weer in dat hoe lastig het ook is je deze vraag zelf moet beantwoorden, maar ik wil wel even zeggen dat naast dat je geen borsten wilt al de andere redenen waarom je mischien een jongen van gender bent slechte zijn, aangezien ik zelf als jongen in de 14 jaar die ik al leef, maar twee keer heb gevoetbalt, ik op de basis school vooral met meisjes omging en ik droeg vooral vroeger, maar nu nog steeds best graag een jurk of andere meisjes kleding, maar ondanks dit alles ben ik toch gewoon een jongen zowel van geslacht als van gender.

Ps. Ik hoop dat je er uit komt

Badge +1

hee,

het is wat jij zelf fijn vind, hoe je wil worden aangesproken:

wil je met zij/ haar worden aangesproken (zij heeft haar etui meegomen)

of met hij/ zijn (hij heeft zijn voetbal meegenomen)

of weet je het niet? dan kun je altijd voor die/ hen kiezen (die heeft hen playlist bijgewerkt)

je hoeft jezelf niet in een hokje te plaatsen als ‘meisje’ of als ‘jongen’

het gaat erom hoe jij je voelt en je je op je gemak voelt.

hopelijk heb je er wat aan :)

Reputatie 6
Badge +12

Jij weet zelf het beste wat jij bent dus wij kunnen dat niet beslissen.

Reageer