we gaan te ver

  • 20 December 2023
  • 7 reacties
  • 172 Bekeken

Ik ben tegen de lgbtq maar ik vind wel dat je iedereen moet respecteren maar ik vind dat dat ltbgtq++++++

Veel te fcn ver gaat ik bedoel iemand die zich als kat identificeert dat is toch onzin. met het gay zijn of bi heb ik geen probleem (ik vind wel dat het niet hoort) maar druk die onzin niet op mij. want ik had laast iemand in mijn klas die perse wou dat ik hem een het noemde en met alle respect maar dat ga ik niet doen als ik in een gesprek zit en dan vraag aan een groepje willen jullie meekomen ga ik niet zeggen willen jullie en het meekomen net zoals die onzin word op kinderen van 4 jaar gedrukt want er was letterlijk een ouder dan haar 4-jarige zoon in een jurk drukte en al zoon transgender transformatie was gestart in de manier dat hij alvast op de wachtlijst stond en dat alleen omdat hij tegen zijn moeder zij dat hij in een jurk wou en er zijn nog veel meer voorbeelden zoals dit en common jullie zijn het toch wel me mij eens dat dit veel te ver gaat dus ik ben wel benieuw of er nog kinderen zijn met mijn mening


7 reacties

Jij vind het onzin, maar als iemand zich als kat identificeert en dat graag wil/kan enzovoorts, is dat toch niet jouw probleem? Je zit jezelf een beetje op een ander op te hitsen, wat ook geen zin heeft.

Daarnaast, als iemand zich fijner voelt bij de pronouns: 'het', dan doe je dat toch? Iedereen moet zich fijn kunnen voelen.

Maar wat je zegt over een moeder die dan haar eigen kind van 4 jaar op een wachtlijst zet daarvan is een beetje vaag in mijn ogen;

 

maar wat wel fijn/goed is: dat het kind wordt aangeleerd dat er eigenlijk geen geslacht is bij kleding, als je erover nadenkt. Dus dat het kind dan in een jurk wilt lopen o.i.d. (wat voor heel voor mensen als 'vrouwenkleding' wordt gezien) is een fijn idee. Iedereen mag toch aantrekken wat diegene wilt, of ligt dat aan mij?

 

Er zullen vast wel meer mensen meelopen met jouw mening, ook al hoop ik dat niet, aangezien de sociale cohesie in dat opzicht goed naar beneden dondert qua acceptatie. 

 

Leven en Laat mensen leven. Alsjeblieft.

--(Sorry alvast als ik iets verkeerd heb verwoord/getypt)--

Reputatie 1

Het is begrijpelijk dat mensen verschillende meningen hebben over onderwerpen als genderidentiteit en seksuele oriëntatie. Het is belangrijk om te onthouden dat respect voor anderen een basisprincipe is, zelfs als je het niet eens bent met bepaalde keuzes of identiteiten.

In de samenleving zijn er inderdaad discussies over hoe ver bepaalde aspecten van genderidentiteit en expressie gaan, vooral als het gaat om jonge kinderen. Het is essentieel om een open dialoog te voeren en te proberen elkaar te begrijpen, zelfs als meningen uiteenlopen.

Wat betreft het aanspreken van mensen met de gewenste voornaamwoorden, kan het voor sommigen belangrijk zijn om zich gerespecteerd te voelen. Het is begrijpelijk dat dit voor jou wellicht onwennig kan zijn, maar het respecteren van iemands wensen draagt bij aan een inclusieve en respectvolle omgeving.

Het is altijd goed om open te staan voor gesprekken en om te proberen elkaars perspectieven te begrijpen, zelfs als er meningsverschillen zijn. Respect en begrip kunnen bijdragen aan een meer inclusieve samenleving waarin mensen zich geaccepteerd voelen, ongeacht hun identiteit.

Jij vind het onzin, maar als iemand zich als kat identificeert en dat graag wil/kan enzovoorts, is dat toch niet jouw probleem? Je zit jezelf een beetje op een ander op te hitsen, wat ook geen zin heeft.

Daarnaast, als iemand zich fijner voelt bij de pronouns: 'het', dan doe je dat toch? Iedereen moet zich fijn kunnen voelen.

Maar wat je zegt over een moeder die dan haar eigen kind van 4 jaar op een wachtlijst zet daarvan is een beetje vaag in mijn ogen;

 

maar wat wel fijn/goed is: dat het kind wordt aangeleerd dat er eigenlijk geen geslacht is bij kleding, als je erover nadenkt. Dus dat het kind dan in een jurk wilt lopen o.i.d. (wat voor heel voor mensen als 'vrouwenkleding' wordt gezien) is een fijn idee. Iedereen mag toch aantrekken wat diegene wilt, of ligt dat aan mij?

 

Er zullen vast wel meer mensen meelopen met jouw mening, ook al hoop ik dat niet, aangezien de sociale cohesie in dat opzicht goed naar beneden dondert qua acceptatie. 

 

Leven en Laat mensen leven. Alsjeblieft.

--(Sorry alvast als ik iets verkeerd heb verwoord/getypt)--

maar wat wel fijn/goed is: dat het kind wordt aangeleerd dat er eigenlijk geen geslacht is bij kleding, als je erover nadenkt. Dus dat het kind dan in een jurk wilt lopen o.i.d. (wat voor heel voor mensen als 'vrouwenkleding' wordt gezien) is een fijn idee. Iedereen mag toch aantrekken wat diegene wilt, of ligt dat aan mij?

 

ja dat ligt aan jouw het is een kind van 4 jaar kom op man dat kind weet toch niet wat dat is 

 

Daarnaast, als iemand zich fijner voelt bij de pronouns: 'het', dan doe je dat toch? Iedereen moet zich fijn kunnen voelen.

 

dat is zeker waar dat iedereen zich fijn moet kunnen voelen maar dan wel als een mens en niet als een object want het lidwoord het is bedoeld om een object of onderwerp:

1het (bepaald lidwoord)1zonder klemtoon, soms verkort tot 't: 't kind is ziek2met klemtoon, uitgesproken hét: dat is tegenwoordig hét onderwerp het voornaamste

 

Er zullen vast wel meer mensen meelopen met jouw mening, ook al hoop ik dat niet, aangezien de sociale cohesie in dat opzicht goed naar beneden dondert qua acceptatie. 

hoe kan het naar beneden donderen als het nog nooit hoger heeft gelegen   

 

Jij vind het onzin, maar als iemand zich als kat identificeert en dat graag wil/kan enzovoorts, is dat toch niet jouw probleem? Je zit jezelf een beetje op een ander op te hitsen, wat ook geen zin heeft.

het is ook zeker niet mijn probleem ze mogen lekker doen wat hun zelf willen maar ze maken het wel mijn probleem als ik daar aan mee moet doen. kijk als je opeens een man wil worden doe dat lekker maar ga dan niet publiekelijk dat overal uitschreeuwen en ja ik weet dat niet iedereen dat doet maar degen die dat doen verzieken het ook mooi 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey, volgens mij is dit onderwerp al 100 keer behandeld en hebben allerlei mensen hun anti gevoel en angsten kunnen uiten. In mijn ogen is dat "ik ben tegen lhbti+" alleen maar angst voor wat iemand niet kent. Laat anderen gewoon in hun waarde en laat ze lekker met rust.  Ik heb nog nooit gehoord of gezien dat iemand werd lastiggevallen of mishandeld door lhbti+ers. Andersom wel. Het geweld komt altijd van de zogenaamde 'normale' mannen die dan een weerloze gay jongen te lijf gaan bijvoorbeeld. Waarom eigenlijk? Maak je daar maar eens boos over! Over die bange mensjes die alles eng vinden wat ze niet kennen. En er dan maar op los liegen, dreigen en meppen. Dat is vele malen erger dan lhbti zijn en dat laten zien, toch? 

Tover. 

Reputatie 7
Badge +17

Gaan we weer. Wat willen mensen met dit soort topics bereiken eigenlijk. Of is het gwn getroll? Je gaat iig niet heel veel mensen meekrijgen hier in je mening.

Ik sluit me verder aan bij @HrustH 

Mij advies is je niet zo druk te maken over dingen die jouw leven verder niet raken. En met alle respect, maar helemaal overstuur raken van iemand die gwn bij de pronouns genoemd wil worden waar die zich prettig bij voelt is best wel een heel klein beetje snowflake gedrag.

Hou je lekker met je eigen leven bezig. Doe dingen die je leuk vindt, ontwikkel je zelf en wind je niet zo op over wat anderen wel of niet doen. En probeer een beetje medeleven en empathie te ontwikkelen. Daar word je echt een leuker mens van.

Succes.

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind het best een ingewikkeld topic, dus ik laat het voornamelijk met rust. Ik ben zelf bi, en als je verder wilt weten, dan vertel ik dat ik ook demiromantisch ben. Maar voor de meeste ben ik gewoon bi.

Ik heb een plaatje gevonden hiervan, maar ik weet niet in hoeverre het aanvallend voelt. Ik boedel het om het even om te klaren. Als de kt vind dat het niet kan, dan word hij waarschijnlijk verwijderd:

 

 

Liefs,

         M.

Reputatie 7
Badge +7

Het is toch niet jouw probleem? Laat hun lekker hun eigen leven bepalen. En dat sommige mensen 'het' of iets anders genoemd willen worden moet je maar aan wennen

Groetjes mij @Anoniemxv 

(Sorry als het wat aggressief klinkt)

Reageer