Vraag

Wat zou er anders zijn gebeurt?

  • 12 May 2021
  • 4 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo ik ben Maureen van 14 jaar.
Ik was gewoon lekker met een vriend aan het chillen bij een bunker, en ineens komt me ex eraan. Ik had dat zo niet verwacht dat ik zelfs weg wou gaan, hij vroeg mij voor de 2e keer verkering en hij weet volgens mij niet wat 'nee’ betekent. Gelukkig was me vriend bij me want ik weet niet wat hij anders ging doen, wat hij wel helaas had gedaan is me betast. En sinds dien ben ik bang wanneer in in me eentje ben en dat ik me ex tegen kom.


4 reacties

Reputatie 2
Badge +3

oei wat een probleem! probeer het hem duidelijk te maken en zorg ervoor dat er vaak anderen bij zijn.

Reputatie 6
Badge +12

Je kan naar de politie gaan denk ik 

Preventief kan je volgens mij niet zo veel doen met politie. Je hebt immers geen bewijs. Als je ex je echt stalkt dan kan je daar wel wat mee, maar probeer in dat geval een dossier op te bouwen met foto’s/screenshots, video’s en/of geluidsopnames.

Ik kan niet zo goed inschatten hoever die vriend gaat, ik zou willen zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken maar misschien draaft hij wel door. Het beste wat je kan doen is de komende tijd dan even niet alleen zijn.

Het kan voor jou misschien helpen om dit met iemand te bespreken. Bijvoorbeeld met die vriend, je ouders, je mentor en/of een vertrouwenspersoon (op school). Succes!

Hoi Maureen.B

 

Ik zou er de komende tijd voor zorgen dat er vaak mensen bij je zijn en dat je even niet alleen bent.. Wat je kan doen is je zorgen bij iemand uit spreken die je vertrouwd zoals je vriend, je ouders of je mentor/vertrouwenspersoon zodat deze je misschien hulp en steun kunnen bieden.

 

Je zou naar de politie kunnen gaan, maar ik denk dat ze dan wel om bewijsmateriaal gaan vragen. Als je ex je echt stalkt zou ik zoals eenanoniemejongen1 ook al zegt een dossier op gaan bouwen door het maken van foto’s, filmpjes en geluidsopnames.

 

Groetjes van mij.

Reageer