Skip to main content

Wat vind jij ervan dat de acceptatie van homos en lhbtiq is gedaald?

• September 23, 2026
  • 13 reacties
  • 162 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi, laatst kwam er een onderzoek uit over dat steeds meer mensen homos en lhbtiq minder snel accepteren en mijn vraag is: wat vind JIJ ervan, mijn mening is, ik snap het wel, ik vind dat het iets te veel is geworden, en nee ik haat de community niet, het wordt alleen zo erg in je geperst (kijk maar naar: paarse vrijdag, gay parades, etc) 

⚠️⚠️⚠️⚠️

Alles wat ik zojuist heb gezegd is uit eigen mening, ik discrimineer en haat niemand. Dus kom niet achter me aan zeggen "je bent echt een slecht persoon van wege dit dit" want zo bedoeld ik het niet.

⚠️⚠️⚠️

13 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 23, 2026

Hey, ik vind het in-triest dat mensen niet in staat zijn om anderen te laten zijn zoals ze zijn. Ik begrijp ook niet wat er te veel is geworden. Dat mensen gewoon zichzelf mogen zijn? Dat mag iedereen, hoe en wie die ook is. Ook mensen met religieuze uiterlijkheden of bepaalde klederdracht. Dat is heel mooi. En daarom mag iemand ook houden van wie die wil. Dus ik vind het ontzettend kortzichtig dat mensen anderen willen beperken in hun bestaan terwijl ze zelf alle ruimte opeisen. En het is ook nog eens in strijd met de grondwet en menselijke waardigheid. Kortom ik begrijp niks van die daling van de acceptatie. Laat iedereen gewoon zijn zoals ze zijn. 

Liefs, Tover xx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 23, 2026

Top reactie ​@Tover01 ! Niets aan toe te voegen ♥️👍🌈

Groetjes liefs Tartan 😘

Min123
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 24, 2026

Heyy!

Ik vind het heel jammer dat mensen mensen die anders zijn niet kunnen accepteren. Ik snap gewoon niet wat het probleem ermee is en zou het dan ook nooit begrijpen.

Het valt me op dat echt heel veel mensen de menig van ​@Anoniem601 hebben. Die mening hoor ik vaak om me heen. Dus misschien daardoor de daling? 

Al vind ik de daling jammer :(

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 24, 2026

Hear hear ​@Tover01 !  Goed gezegd 💪🌈♥️ totaal eens! 

Doby xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 24, 2026

Hey,

Ik vind het jammer dat dit zo gaat en begrijp het ook gewoon echt niet, natuurlijk mag iedereen er zn mening over hebben maar laat elkaar tenminste gewoon met rust :( 

Diana
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • September 24, 2026

Er wordt toch niemand gedwongen om LGBTQ+ te zijn. Als je er niets mee hebt, hoef je er ook niet naar te kijken. Als er vandaag al iets wordt opgedrongen, dan is het steeds vaker het idee dat er iets mis zou zijn met homo-, bi- of transpersonen. Net daarom zijn initiatieven zoals de Pride en Paarse Vrijdag nog altijd nodig. Als de maatschappelijke acceptatie afneemt, bewijst dat net dat zichtbaarheid belangrijk blijft. Het doel is niet om mensen te overtuigen LGBTQ+ te worden, maar om duidelijk te maken dat iedereen het recht heeft te zijn wie hij is en te houden van wie hij wil.

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • September 24, 2026

hi,

ik vind het erg jammer dat sommige er zo over denken. maar ik denk persoonlijk dat iedereen zijn of haar eigen mening mag geven zolang het andere geen pijn of kwaad doet. en als het wel zo is dat je je mening lekker voor je houd. trouwens ​@Tover01  heel erg mooi gezegd ik ben het met je eens.💗

liefs vie.

Ik_ben_anoniem123
Forum|alt.badge.img+2

Ik vind het matig van de hedendaagse jongeren dat ze zeuren over een stuk doek met een paar kleurtjes, die schijnbaar in iedereens strot wordt gedouwd, terwijl ik er maar 2 in mijn woonplaats zie…

Maar vooral vooral dat ze het niet eens zijn over queer personen mogen bestaan, en vinden dat iedereen man of vrouw moet zijn en met het andere geslacht relaties aan mag gaan, vind ik totale onzin. Laat iedereen gewoon zijn wie die wilt zijn, en houden van wie die wilt.

Zelf ben ik ook homoseksueel, en een paar dagen voor deze berichten uit de kast gekomen bij mijn familie, maar ik durf het nog niet in de vriendengroep te zeggen, want stel dat iemand anders het hoort op school, en me dan gaat pesten ofzo. Gelukkig zit ik in het laatste schooljaar, en dan zit ik op de uni, en daar zitten gelukkig(/hopelijk) meer mensen met verstand, en die dan wel weten dat liefde liefde is, en niet gekozen kan worden.

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 25, 2026

Ik heb er eens over na zitten denken. Eens met alles wat iedereen hier al zei, en daarbij is al dat "anti lhbti" volgens mij ook gewoon angst. Bang zijn voor wat anders is dan jezelf en je kudde. Het zijn vooral veel jongens en mannen (ook wel meiden) die je erg te keer hoort gaan tegen lhbti. En volgens mij komt dat omdat ze dan eigenlijk bange kleine kindjes zijn van binnen die erg bang zijn voor mensen die ietsje anders in het leven staan dan zij. Je veiligheid als stoere kerel staat op het spel als mensen op een andere manier leven en de liefde beleven. Om dat te kunnen copen moet je uit je veilige zogenaamd stoere comfort zone en gaan meebewegen, en dat vinden veel zogenaamd stoere kerels eng en durven ze niet, en daarom gaan ze maar heel hard schreeuwen en roepen dat iets "abnormaal" is en niet moet mogen. Allemaal om het eigen kleine veilige bubbeltje om zich heen te koesteren. Liefst zelf in allemaal dezelfde kleding en uiterlijke schijn. Zag je pas geleden ook mooi aan die extreem rechtse demonstratie. Allemaal in dezelfde kleding en natuurlijk met muts op om onherkenbaar te zijn. Het is precies die bange houding en die groeps veiligheid die veel mannen aantrekt om te voorkomen dat ze als "anders" worden gezien en alleen komen te staan. The power of the pac. En dan bewijs je dat je daar bij hoort door zo hard mogelijk tekeer te gaan tegen alles wat griezelig en anders is. Eigenlijk is het ontzettend sneu, dat anti lhbti. Sneu, kortzichtig en primitief. 

Groetjes! 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 25, 2026

Ik denk zelf dat er nogal wat anti’s zijn die tegelijkertijd de vele mogelijkheden en anonimiteit van internet gebruiken om zelf allerlei queer- en homofantasieën te verkennen. Heel hypocriet. Laten we hopen dat dit stiekeme geflirt ermee dan toch weer leidt tot meer acceptatie.

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • September 26, 2026

Het wordt in je geperst? Wat een bull💩 reden is dat (sorry dat ik het zo zeg). LGBTQ is gewoon meer zichtbaar nu en dat is alleen maar goed. Dwingt iemand jou om homo te zijn of zo? Maar ok, jij vindt homo’s dus prima zolang ze maar onzichtbaar blijven en geen enge dingen doen als pride en paarse vrijdag? Lekker tolerant van je. Sorry hoor maar ik kan hier zo boos om worden. Misschien bedoel jij het niet als homohaat maar dit soort meningen dragen er dus wel aan bij dat de acceptatie naar beneden gaat. En ga niet zeggen dat het komt omdat er zoveel aandacht is voor LGBTQ want de haters haten ook wel zonder die aandacht. Ik ben hetero maar ik ben 100% ally. Ik weet van mensen bij mij op school hoe moeilijk het kan zijn.  En ja, iedereen mag een mening hebben maar je kunt soms je mening ook voor je houden, vooral als die mening nergens op slaat.

Zo dit moest ik even kwijt. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 26, 2026

Hey ​@ja_ppie  ik deel dat met je. Het is een frame van de bange mensen waar Tjempie het over heeft. Dat lhbti wordt "opgedrongen" en aangeleerd kan worden. Net of je je geaardheid kunt kiezen en aannemen. Zo'n onzin. Tegelijkertijd dringen die bange mensen het aan anderen op om precies zo te leven en denken als zij. Omdat dat voor hun minder eng is denk ik. Ik begrijp in elk geval helemaal niet waarom mensen hun bestaan niet mogen vieren en uiten en alleen de bange anti lhbti mensen dat dan wel zouden mogen zoals ze zelf blijkbaar vinden. Echt raar. En altijd achter elkaar verschuilen in grotere groepen. De kinderen die mij op mijn knieën lieten zitten vanwege mijn uiterlijk waren ook met zeker 20 en renden aan het einde keihard weg nadat ze hun gelach en gespot op mij hadden losgelaten. Blijkbaar is dat hoe het hoort voor mensen die bang zijn voor iets dat ze niet goed kennen. Jammer.

Liefs, Tover xxxx 

Min123
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 29, 2026

​@ja_ppie ik ben het eens. 

Mensen met die mening hebben denk ik niet door hoeveel haat er is naar lgbtqia+ gemeenschap en voelen niks bij kleine homo of trans fobe opmerkingen. En bij grote dingen vergeten ze het snel weer. Er is gewoon representatie nodig en het is belangrijk dat dagren als paarse vrijdag bestaan. Nou ja dat wou ik zeggen! Xxxjes van mij!