Wat vind jij?

  • 9 November 2023
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Vaak actief
  • 299 reacties

Hey, dit heb ik geschreven in een ander topic als een reactie op iemand anders, nu wou ik hier een topic over aanmaken om te kijken wat jullie hiervan vinden. 

 

Ik ken ook redelijk wat mensen die gay zijn niet goed vinden, dit komt vooral door 2 redenen:

1 Het geloof zegt dat het niet mag (althans bij de christen en moslims zit er verschil, mijn moslim vrienden mogen echt niet volgens de koran dat staat er ook specifiek en mij christelijke vrienden is het een beetje volgens de bijbel(staat daar niet heel duidelijk in) en ook bij allebij wel door reden 2

2 media/andere mensen, door wat ander mensen er van vinden vinden hun het ook niet goed, zo werkt het bij bijna alles. Heel veel mensen durven ook niet hun eigen mening te geven want dan worden hun weer gepest of gediscrimineerd of zijn ze een racist of wat dan ook.

 

Als ik nu zeg zwarte Piet is zwart zijn er veel mensen met me oneens en ben ik een racist, ik kan er niks aan doen dat ik zo ben opgegroeid maar ik ben geen racist.

 

Als ik zeg dat ik niet pro-Israël ben ben ik meteen een joden hater of neo-nazi. Terwijl Israël ook dingen verkeerd doet, en ik ben niet voor hamas maar voor Palestina, 2 verschillende dingen.

 

En ik ben niet anti-gay, van mij mag iedereen dat prima zijn maar ik wil niet dat een gay persoon mij gaat irriteren of lastig vallen, want dan is het een ander verhaal.

 

Hetzelfde met die lghtbq+ zooi, de meeste gay, trans etc. mensen vragen niet eens om al die aandacht.

 

Ook bestaat er in mijn ogen niet zo iets als non-binar ofzo je hebt een man en vrouw, transgender horen bij het geslacht waar ze in zijn veranderd

 

Overegens vind ik dat overdreven Black lives matters gedoe ook irritant, disney (remake) films worden verpest en alles wat zwart is moet wit worden. 

 

 

Wat vinden jullie? 

 

 

Groetjes, 

@Ann0 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Iedereen kan natuurlijk een eigen mening hebben over dit soort dingen.

Ik ben zelf Christelijk opgegroeid en is lgbtq+ inderdaad verboden in de Bijbel, daarnaast zou ik het zowiezo niet supporten.

Tegenwoording vinden mensen inderdaad '’zwarte piet'’ ook racististisch, snap het aan de ene kant ook wel maar we zijn er wel mee opgegroeid.. black-lives-matter vind ik zelf wel iets goed.

Maar mijn mening: je mag zijn wie je wilt en vinden wat je wilt, zolang iedereen elkaar gewoon met rust laat en respecteerd. Het moet dus niet zo zijn dat je meteen homofobisch bent als je lgbtq+ niet support.

Reputatie 7
Badge +17

Leef en laat leven. Ik vind ondertussen dat dit oordelen over een ander nu al zo vaak in topics is besproken dat ik hoop dat we nu eens gaan besluiten om elkaar gewoon in de waarde te laten en niet over het wezen en zijn van anderen gaan discussiëren en ons bemoeien met iemands innerlijk. Niemand die een ander niets opdringt loopt wie dan ook in de weg. En wat het 'lastig vallen ' betreft, ik hoor op dat gebied eigenlijk uitsluitend negatieve berichten over racisten, rednecks en extreme religieuzen die anderen lastig vallen. Ik heb nog nooit een gewelds delict gelezen of gezien door een trans persoon of een lhbti+ of andere mensen die zichzelf zijn, om een ander op te dringen te zijn zoals zij. De focus zou nou eens op die extreme types moeten liggen ipv op mensen die de vrijheid vragen om gewoon te mogen zijn wie ze zijn. Ergernissen zouden zich meer op de tegenpolen moeten focussen, want zij zijn degenen die anderen geweld aandoen en lastig vallen. Verder hoop ik dat deze discussie niet net zo eindeloos wordt als andere vergelijkbare topics. Nogmaals leef en laat leven! 

Tartan. 

Reputatie 7
Badge +17

Het moet dus niet zo zijn dat je meteen homofobisch bent als je lgbtq+ niet support.

Maar je hebt er blijkbaar toch op de een of andere manier een probleem mee, dus tja, het spijt me voor je, maar dat is gewoon homofobisch. Het maakt niet uit of je bezwaar uit je geloof voortkomt of niet.

Dat ‘ik support het niet maar ik ben niet homofobisch’ hoor ik wel vaker. Wat aan LGBTQ ‘support’ je dan precies niet? 

En ik ben niet anti-gay, van mij mag iedereen dat prima zijn maar ik wil niet dat een gay persoon mij gaat irriteren of lastig vallen, want dan is het een ander verhaal.

Maar als een straight iemand je lastig valt vind je het prima? Je bedoelt het vast niet zo maar snap je dat dit ook lichtelijk homofobisch kan overkomen?

Kijk, achter “ik ben geen racist of homofoob” hoort eigenlijk geen ‘maar’. Dat is iets waar mensen eens over na zouden moeten denken.

Verder sluit ik me aan bij @Tartan14  

Reputatie 7
Badge +4

@tim16 je hebt gelijk, ik had het iets beter uit moeten leggen. Ik bedoelde eigenlijk met lastig vallen dat als een voor mij man me probeert te versieren en ik zeg nee sorry ik ben hetero en hij dan door gaat het irri is, natuurlijk is dit met een vrouw ook irritant alleen is het dan minder ongemakkelijk.

Ook bedoel ik dat mensen voor m'n huis zou willen hebben die lghtbq+ dingen gaan verspreiden of geld willen.

Een iets ander verhaal is met al dat gedoe op de media over lghtbq+, dat slaat soms ook nergens op en dat vinden veel lghtbq+ers ook.

 

Ook snapt mij gedachte niet alle lghtbq+ dingen helemaal dus heb ik het voor me zelf ver een voudigd tot

Lesbie

Gay

Hetero

Bi

Man(ook (trans) vrouw-> man) 

Vrouw(ook (trans) man -> vrouw)

Intersekse

Drag-queen's ofzo 

En volgens mij waren er nog 2 of 3 maar ben die effe vergeten... 

 

Ik support de lghtbq+ tot een beperkt extent, voor mij bestaat er niet zo iets als X. 

 

Love to everyone❤️

 

Groetjes, 

@Ann0

 

Reageer