Vraag

Wat moet/kan je doen als je je gender niet weet??

  • 16 February 2022
  • 8 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi,

ik ben iemandopdewereld en ik ben nieuw hier. 

zoals je in de titel kunt lezen weet ik niet wat mijn gender is. ik ben geboren als meisje, maar zo voel ik me niet. ik voel me meer aangetrokken tot bijv. non-binair of misschien zelfs wel gewoon helemaal jongen.

Ik vind mijn lichaam ook niet fijn, vooral nu ik in de puberteit kom. (ben 12)

weet iemand wat ik hier mee kan doen?


8 reacties

Hoi iemandopdewereld,

Ga op internet wat rondkijken en kijk of je jezelf in verhalen van anderen herkent.

Je moet ook de tijd nemen. Ik ben nu al langer dan een jaar bezig met erachter komen wat mijn gender is en weet het nog steeds niet.

Succes!

~Ikke13

Reputatie 3
Badge

bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik struggle niet met precies hetzelfde maar een beetje wel. En ik  heb het allemaal opgeschreven en na een tijdje ging ik steeds meer bij m'n bff's  laten merken en zien wat ik eigenlijk wou enzo. En ik denk er nu aan om het aan m'n klas te vertellen via een verhaal ( is mijn topic hier op de site). Lijkt me heel moeilijk maar ik moet toch wat. Ik snap wat je bedoeld en misschien is dat voor jou nog veel moeilijker.  Ik hoop dat het je lukt. En wat Ikke13 zegt idd,  kijk rustig rond en zoek wat bij jou past zoveel als kan. En als je leuke en lieve mensen om je heen hebt en je pakt tijd dan word het worstelen minder en je trots steeds meer. Zo heb ik het nu al een beetje :)

Nouja ik hoop dat je er wat aan hebt :blush: 

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Ik weet er niet veel van maar wees jezelf en wie je wilt zijn doe wat voor jou het beste voelt en kom op je kan het als je maar een doel hebt en die heb je!!

Hooi!

 

Je gender uitvogelen is heel erg ingewikkeld, je hoeft er echt geen naam aan te geven, ook al kan ik begrijpen dat het wel voor duidelijkheid zorgt. draag wat je het fijnst vind en wees jezelf. En als je lichaam je echt dysphoric maakt, zou ik dit vertellen tegen een van je ouders. en wie weet kunnen zij je helpen met waarmee jij zit. Ik hoop dat je snel erachter komt welk gender bij jou past, maar heb geen haast het komt allemaal goed!!

 

Groetjes,

 

Bassist

Reputatie 7
Badge +19

Je hoeft niet te weten wat je gender is je hebt tijd zat en ooit zal je het weten ook al is dat niet nu

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Hierbij is het misschien makkelijker als je wat termen en expressies uitprobeert. 

Misschien kan je bijvoorbeeld verzoeken aan mensen die je vertrouwd om je een hij te noemen, een jongen, broer, vriend, (alle mannelijke termen wat dat betreft) of mannelijker kleden/die kant op gaan.

En hetzelfde zou je bij non-binair kunnen uitproberen, en zien wat je fijner vind

En als je zegt ‘t zit er tussen in dan zou het ook gerust kunnen dat het beiden is. Daarmee bedoel ik maar; Gender is veel uitgebreider dan je denkt, zoals demi-jongens en demi-meisjes, demi-jongens voelen zich deels jongen en deels non-binair, en demi-meisjes voelen zich deels meisje en deels jongen. Heb je daar al wel eens aan gedacht? 
 

Groetjes

Mees

Reputatie 7
Badge +19

Helemaal mee eens met de bovenstaand en reacties

Reageer