Skip to main content

Wat moet ik nu doen? ik voel me alweer geen meisje.

• May 13, 2025
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoe kom je erachter wat je bent? ik bedoel maar, er is nergens een test zoals dyslexie of ADHD voor mensen die niet weten welk gender ze hebben, als dat zo zou zijn zou de wereld voor honderden jongeren een stuk minder moeilijk zijn. Ik voel me geen meisje, leten we daar mee beginnen. en elke keer dat iemand me '’zij of haar'’ noemt, ga ik half huilen vanbinnen. ik denk dat ik me meer een jongen voel. Al heel lang eigenlijk. Ik noem mezelf online dan wel Max, en dan doe ik alsof ik altijd zo geheten heb, maar dat is helemaal niet zo. Ik weet echt niet wat ik moet doen. elke keer dat ik me moet omkleden zou ik willen dat ik een zaag of een mes kon pakken ofzo en mijn tieten eraf snijden. Mijn moeder gelooft mij niet. ze zegt dat het gewoon puberteit is, en dat als je trans bent, het van de geboorte al moet kunnen zien. Maar zij weet niet hoe ik mij voel. ik voel me niet alsof ik graag wil doen alsof ik een jongen ben. ik voel me gewoon een jongen. En ik vraag me ook af waarom ik zo zou willen zijn, maar het is niet echt een keuze. ik ben er laatst ook achter gekomen dat bij al mijn crushes die ik had op jongens er maar 3 echt waren, en zelfs dat waren geen crushes. Ik was niet verliefd, ik wilde hun gewoon zijn. een van die jongens leed een perfect leven. hij was rijk, heel kap en hij had een vriendin. ik moest en zou zo zijn zoals hij, en ik heb echt mijn best gedaan, maar verder dan '’ik..- ehm.'’ kom ik niet, en zolukt het dus nooit. ik weet eigenlijk niet of hier wel een vraag tussen zit, ik weet niet eens of dit een goed verhaal is. Maar ja, als je hierop hebt geklikt zal je vast wel nieuwschierig zijn geweest. dus ja. 

2 reacties

myla0318
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 21, 2025

als ik het goed begrijp vind je het erg lastig wat je moet doen want je bent trans en je moeder je niet gelooft dat lijkt me erg stom ik ben een transmeisje en me ouders begrijpen mij ook niet maar  helaas heb ik geen tips voor je maar ik wens je het beste

ps: dat van die crushes willen zijn ervaar ik ook

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 21, 2025

Er is geen test die vertelt wie je bent . Als jij je een jongen voelt en jezelf Max noemt, dan is dat echt. Je hoeft dat niet te bewijzen.

Het is kut dat je moeder het niet begrijpt, maar dat verandert niets aan jouw gevoel. Je bent niet raar of fout, je bent gewoon aan het ontdekken wie je bent. En dat is oké 💗