Skip to main content
Vraag

wat kan ik aan als transmeisje

• June 24, 2025
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

myla0318
Forum|alt.badge.img+2

haii myla hier

ik ben een trans meisje van 16 jaar

en ik worstel al een paar jaar met kleding ik wil graag een bh of topje dragen rokjes

maar vind lastig of dat wel kan omdat mijn omgeving nogal tegen lhbtiq+ zijn

en welk maat ik dan moet nemen omdat mannen ne vrouwen maten verschillen kan iemand me helpen

dankjewel alvast

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 27, 2025

je zou misschien idk if ze die nog hebben maar mischien bij de primark. ook bij de zeeman hebben ze ze ook. qua vrouwen topjes gaat het om je borstkas omtrek, maar dan in maten xs-xxl en behas geen flauw idee haha. 

lucky.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 1, 2025

Haii, probeer anders een sport beha ofzo te dragen, het voelt wat meer vrij ofzo qua gender. Hoop dat dit helpt <3

• Net nieuw
  • July 3, 2025

hoi ik ook 16 en transmeisje worstelde hier ook mee tot ik ander transmeisje leerde kennen die me er op wees dat je kwa ondergoed bij de zeemand heel goed koop meisjes onderbroeken en topjes kan kopen en ook shirtjes die wat meer meisjes achtig zijn dan jongens achtig maar door beide gedragen kunnen worden ik ben half jaar geleden toen ik men eigen kleedgeld kreeg dat begonnen te kopen en door mijn fam moest er er eerst ook niks van hebben maar door af en toe wat in de wasmand te doen zodat men moeder met wassen het tegen kwam heb ik het gesprek er over geopend en nu acepteren ze het thuis ook en ondersteunen ze me ook hoop dat je hier wat aan hebt

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 14, 2025

Lieve Myla,

Allereerst: leuk om te horen dat je trans bent. Ik vind bijna alle transmensen leuke en mooie mensen. 💓

omdat mijn omgeving nogal tegen lhbtiq+ zijn

Ja dat ken ik. Bijna altijd: ☠ conservatieffundamentalistisch ☠ religieus ☠.

Kortom, de mensen die eeuwenlang kinderen kapotgeneukt hebben en waar tot op de dag van vandaag kinderlijkjes gevonden worden op plaatsen waar deze mensen zich ophielden. Zie bijvoorbeeld dit NOS-artikel van gister: https://nos.nl/artikel/2575054-opgravingen-begonnen-bij-massagraf-voor-baby-s-in-ierland (Opgravingen begonnen bij massagraf voor baby's in Ierland) en die mensen zijn dan zogezegd 'pro-life'. Duhhuh. 😡

Tevens: de mensen die vrijwel alle grote genocides op hun geweten hebben zijn fundamentalistisch religieus. Zo is Adolf Hitler's partij de NSDAP democratisch gekozen door grotendeels conservatieve christenen, waarbij het Duitsland van die tijd voor 95% uit christenen bestond.

Ander voorbeeld: het oerfundamentalistische spanje (destijds) heeft het leeuwendeel (30-50%) van de meest gemene en wrede genocide aller tijden gepleegd: de grootste genocide ooit is die van de volkeren die woonachtig zijn in wat nu 'Amerika' heet. Ongeveer 30% van de wereldbevolking is destijds weggevaagd, tussen de 100 en 150 miljoen mensen verdeeld onder 100+ culturen volgens mijn encyclopedie. Vandaag de dag weet vrijwel niemand meer hoe de oorspronkelijke inwoners het continent zelf noemden (tip: zoek het op, iets met schildpadden).  Bedenk ook dat Spaanse 'tradities' zoals het stierenvechten vooral in conservatieve streken populair is. Zoek wat beelden op voordat je denkt dat stierenvechten onschuldig is. Het is barbaars en enorm gewelddadig.

Hedendaags voorbeeld: vandaag de dag zijn bij grote conflicten zoals in Israel tegen Palestina en van Rusland tegen Oekraïne vooral de fundamentalistische religieuze elite van deze landen betrokken en aanjagers van genocide, zoals patriarch Kirill; leider van de Russisch Orthodoxe kerk. Notabene tegen mensen die dezelfde god aanbidden. Het is te schandelijk voor woorden.

En dan heb ik het alleen nog maar over genocide, over ecocide (massa-moord tegen de natuur), structureel kindermisbruik en dood en verderf tegen andersdenkenden valt deze categorie ook flink buiten de boot…

Mijn conclusie:

Religieus fundamentalisten zijn taliban, of ze nou christelijk, joods of moslim zijn. De parallellen zijn evident.

Mijn advies: ga er met een grote boog omheen. Je leven wordt zóveel beter als je je in feministisch-progressief-optimistische kringen begeeft en mensen leert kennen die het leven vieren door andere mensen beter te maken, niet mensen die anderen omlaag willen brengen.

en ik worstel al een paar jaar met kleding

Het beste advies dat ik je kan geven is: ga eens kijken bij de GSA, de Gender & Sexuality Alliance. Het woord Alliance zegt al alles: daar vind je mensen die gelijkgestemd zijn. Je wilt jezelf goed voelen en jezelf kleden op een manier waar jij je fijn bij voelt en recht doet aan jouw gevoelens, geaardheid en karakter. De mensen rondom GSA evenementen zullen je snel accepteren hoe je bent en waarschijnlijk zul je tot nieuwe hoogtes groeien in deze voedingsrijke omgeving. Laat de conservatieve wereld achter, in hun ogen ben je een misbaksel terwijl zij vrijwel alleen maar haat voortplanten en de mensen van de regenboog vooral positief en liefdevol met elkaar omgaan (niet altijd, maar wel in veel grotere mate).

Over GSA (Gender & Sexuality Alliance) kun je hier meer over lezen:

Ik ben zelf voornamelijk lesbisch (80/20%) en vind het fantastisch!

Liefs, xxVera 💋

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Je kan ook BH met opvulling kopen. Misschien helpt dat!

xx liefs Wolf 🐺