Vraag

Wat is nou eigenlijk mijn gender...? Help!!

  • 8 August 2021
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Hallo! Ik ben een 14 (bijna 15 lolol) jaar oud meisje? Ik weet het eigenlijk niet zo goed en ik denk hier al een tijdje over na. Ik ben en identificeer mezelf als een meisje/vrouw maar soms voel ik me meer een jongen en wil ik ook een jongen zijn. Ik draag ook al sinds kleins af aan veel liever jongens kleding (Ik ben dus  technisch gezien een tomboy, if that matters😅). Ik voel me 65% een meisje en 35% een jongen (misschien klopt het niet wat ik zeg, maar zo voel ik me soortvan). Veel mensen zeggen dat je dan gelijk non-binair bent, maar in mijn geval is dat niet zo. Ik heb uiteindelijk wel wat gevonden dat ongeveer bij me past, maar nog steeds ben ik niet zeker of ik dit ben. Een demigirl, ik herken mezelf erin maar toch voelt het alsof dat het niet is. Ik zit dus nog steeds na te denken over wat en wie ik nou werkelijk ben...  Ik stress er zo erg van en ik durf het ook niet te bespreken met vrienden, familie etc.

 

Kan iemand me alsjeblieft helpen?🆘️✋

 

Misschien dat dit me helpt om mijn gender te vinden... en ik hoop  dat dit me ook zelfvertrouwen geeft📈


3 reacties

Heyy

 

Het is niet gek dat je twijfels hebt aan je gender. Veel jongeren twijfelen daaraan en dat komt door de pubertijd.

 

Echter kunnen wij jou niet vertellen wat je gender is. De enige die dat weet ben jijzelf. Gun jezelf rust en tijd.. Vroeg of laat ontdek je wel wat je gender is. Alles komt op zijn tijd:slight_smile:

 

Ook maakt een label eigenlijk niet heel erg uit.. Het gaat er voornamelijk om dat jij gelukkig en blij bent met jezelf en zolang jij dat bent is alles wat je kiest / bent helemaal goed en waarschijnlijk accepteert je familie je wel gewoon hoor! Als je met je familie wilt praten over je twijfels kan dat altijd:blush: 
 

Als je praten eng vindt kan je ook altijd een brief / berichtje sturen naar de desbetreffende persoon!

 

Succes!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 6
Badge +7

Een demigirl, ik herken mezelf erin maar toch voelt het alsof dat het niet is. 

 

 

Een demi-demigirl?

 

Heyy, 

 

Dit komt best veel voor, dat wij (kinderen/pubers) in onze puberjaren onzeker zijn over wat we zijn. Ik kan je helaas niet zeggen wat je bent, daar moet je zelf achter komen door gewoon wat langer te wachten. Ontspan je gewoon en denk er niet te veel over na zou ik denken. Anders ga je er miss erg over piekeren en wordt je er alleen maar gestrest van en dat is niet de bedoeling natuurlijk. Je kan er als heb een echt mee zit opknappen ten iemand over praten, je vrienden en vriendinnen bijv.  En ik ben het met @NaamNietBekend eens dat je er geen label aan hoeft te plakken, want jij bent gwn jezelf en dat hoeft niet jongen, meisje of non binaire of wat je allemaal nog meer hebt te zijn. Ik hoop dat dit een beetje helpt! 

 

Grtjs,

Candy

Reageer