Vraag

Wat is mijn gender?

  • 10 April 2022
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Ik ben net 13 en begin over heel veel dingen te twijfelen, waaronder dus ook mijn gender. Tot nu toe identificeer ik me als jongen, maar als ik op nieuw zou worden geboren zou ik misschien wel kiezen voor meisje. Ik weet niet of het gewoon nieuwsgierigheid is of misschien echt iets.

Ik heb ook nooit echt met de standaard jongens dingen gespeeld (auto's en dino’s e.c.t.), maar ik hield juist erg van verkleden en tekenen en zo. Mijn vriend(inn)en hebben mij ook een meisjesnaam gegeven en het boeit me helemaal niks om daar mee aangesproken te worden door hun. Ik denk zelf niet dat ik 100% meisje ben, maar ik vraag me vooral af wat wel.

Het is ook niet zo dat ik het vervelend vindt om een jongen te zijn, maar ik wil vooral weten of ik hier iets mee moet en of er andere mensen zijn die dit herkennen.

Groetjes van mij


1 reactie

Hoi, 

Ten eerste denk ik dat je niets moet behalve doen waar jij je fijn bij voelt. Dus als je het prettig vind om als meisje aangesproken te worden vraag je of mensen dat doen. En als je je graag kleed aks meisje moet je dat ook vooral doen.

Ten tweede is het niet erg als je het nog niet zeker weet, je bent pas 13 en je hebt dus nog alle tijd om dingen uit te zoeken. Als je dat graag zelf doet hoef je nog niemand iets te vertellen maar het kan ook helpen om te bespreken hoe je je voelt met iemand die je vertrouwd.

En als laatste, aks je je niet een jongen en niet een meisje voelt kan het ook zijn dat je non-binair voelt. Dat is dus geen jongen en geen meisje of iets ertussenin. 

Reageer