Skip to main content
Vraag

wat gebeurd er als je transgender bent

• July 25, 2025
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi, ik denk dat ik transgender ben (lees mijn topic) alleen ben ik echt bang voor operaties en prikken. Dus mijn vraag is. Zodat ik tegen mijn ouders heb gezegd dat ik trNsgender ben wat gebeurd er dan. Er wat gaat er allemaal met me gebeuren?

3 reacties

Lev
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 28, 2025

Hoi,

Goed om te weten: er gebeurt niks wat jij niet wil, je moet echt alles zelf bepalen. Jij hoeft geen prikken te krijgen en geen operaties te ondergaan als jij dat niet wil.

Daarnaast is testosteron ook, en zelfs vaak in de eerste eriode, in gel vorm. Dit heet androgel. Je smeert dat op je lijf en hoeft dus niet perse een prik te krijgen. Er zijn inderdaad wel vormen van testosteron die je via een injectie teogedient krijgt, maar dit is dan ook maar 1x per 4 weken (Sustanon) of 1x per 3 maanden (Nebido). Maar mocht het zover zijn, wordt dit allemaal met je besproken. 

Maar coordat het zover is, moet je eerst naar de huisarts voor een verwijzing naar een genderpoli. De wachtlijsten bij de genderpoli zijn helaas erg lang, wel meerdere jaren. Hier kan je meer lezen over de wachttijden: https://www.amsterdamumc.nl/nl/genderdysforie/wachttijden.htm

Lev
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 28, 2025

Oh ik heb trouwens je vorige bericht niet gelezen en zie nu pas dat je twijfelt over of je een transmeisje bent. Anyway, hetzelfde geld nog voor de operaties en wachttijden enzo, alleen wil je dan waarschijnlijk vrouwelijke hormonen. Oestrogeen is inderdaad wel in injectievorm helaas. Je moet ook hormoonblokkers slikken, dat zijn pillen. Het is dan uiteindelijk een afwegen van wat zwaarder weegt, maar ik denk dat als je genderdysforie hebt, dat je er alles voor over hebt om die hormonen te prikken. Maar dit is ook allemaal bespreekbaar met de artsen en psychologen die je te spreken krijgt voorafgaand aan een medische behandeling, want je moet eerst een heel proces door.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Misschien kan je je ookal vrouwenlijker kleden. Dan heof je niet gelijk onder het mes te gaan, maar met kleine stapjes jezelf toch verranderen.

xx liefs Wolf 🐺