Skip to main content
Vraag

Wat ben ik?

• May 11, 2025
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hai hai

Ik ben een meisje (12)

Maar ik zit met een probleem. Ik heb geen idee of ik nou hetero, bi of lesbisch ben. Ik heb een jaar geleden besloten dat ik unlabeled blijf tot ik mezelf oud genoeg vindt om serieus te daten, maar ik vind het nogsteeds moeilijk om nergens bij te horen. Gelukkig heb ik veel lgbt+ vrienden waarmee ik kan praten maar ik weet het allemaal niet meer.

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 11, 2025

Hey,  het maakt niet uit welk label of geen label denk ik.  Je hoort er sowieso al bij toch? :) Ik vind bijv. dat iedereen onder de regenboog mag horen en we zijn allemaal mensen, dus als je elkaar als persoon accepteert ben je al bij elkaar. En hoe jij je voelt en wat je gevoel jou zegt is dan persoonlijk, en maakt geen verschil met wie je om zou kunnen gaan ofzo. En misschien wordt je op een dag super verliefd op iemand en merk je dan dat je op die persoon valt en dat het gender er bij cadeau komt.  Dan is het label dus niet belangrijk maar jouw gevoel en hoe verliefd je op die persoon bent :)

Liefs, Tover xxx

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 11, 2025

Het leven is jezelf ontdekken. Dus je hoeft niet 'te besluiten' wat je bent, je komt er gaandeweg achter. Bijvoorbeeld door zowel vriendjes als vriendinnetjes te hebben. Na een vriendje te hebben gehad, probeer eens een meid. Ervaar dan wat dit met je doet.

Bedenk wel: alleen seks hebben met iemand zegt nog niet zoveel over je geaardheid. Zo zijn er genoeg meiden die seks met andere meisjes lekker vinden, maar niet verliefd worden op meisjes. Die zijn gewoon hetero.

Je zegt dat je veel vrienden hebt in de LHBTI-scene. Dat is hartstikke leuk want dan weet je dat je al snel geaccepteerd wordt. Wat je bent doet er dan ook niet echt toe. Alleen hoor ik wel soms wat negatieve dingen over 'cisgender' wat min of meer 'saai hetero' betekent. Cisgender is dus het tegenovergestelde van transseksueel; dus dat je bij je biologische geslacht bent gebleven.

Maar het idee is dat jij mag zijn wat je wilt zijn. Dus je hoeft jezelf ook geen druk op te leggen.

Het enige wat je wil aanraden is om al wel te beginnen met experimenteren. Ik vind een meisje van 12 daar oud genoeg voor. Ga met jongens zoenen, met meisjes zoenen en misschien wel meer. Keertje seks met een meid, kijken hoe dat is? Er kan een wereld voor je open gaan. Hoe vroeger je een idee hebt wie je bent, wat je wilt en wat je kunt, des te eerder ben je klaar voor een echte relatie. En een echte relatie is wel iets waar veel mensen gelukkig van worden.

Liefs, xxVera 💋

• May 13, 2025

Je bent gewoon lekker jezelf en je bent helemaal niet verplicht ergens bij ge horen of precies ergens te voldoen aan zo’n hokje.

Al vind je de ene dag een jongen erg leuk of lekker of aantrekkelijk en de andere dag een meisje of een nonbinair iemand of wat dan ook… Wat boeit het? Blijf bij je gevoel. Ik vind wel dat als je iemand krijgt als echt samen met diegene kan je wel eerlijk zeggen dat je het nog niet precies weet of er zoekende in bent. Eerlijk zijn dus! Tegen je zelf en tegen een ander (die er mee te maken heeft - de meesten hebben er niks !! Mee te maken)

Succes! Puck