Vraag

Wat ben ik?

  • 2 June 2022
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben een meisje van 16, bijna 17 jaar. 

Al een paar maanden ben ik meer bekend met seksualiteiten etc. Ik weet er niet veel vanaf maar ik had een vraag. Ik heb eigenlijk nog nooit echte gevoelens voor iemand gehad (althans dat denk ik) , en ik vroeg me af hoe je dan weet wat je bent? Ben ik dan hetero, lesbisch, bi etc? Want moet je perse gevoelens hebben voor iemand om te weten wat je bent? De serie Heartstoppers heeft me ook veel in verwarring gebracht. Alvast sorry als ik de verkeerde termen gebruik 


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hallo,

Als je niet aangetrokken voelt tot iemand en dat nog nooit hebt gehad dan kan het zijn dat je aromantic bent het betekend simpel dat je gewoon niet op iemand valt of aangetrokken voelt. Dat is zeker niet erg zoek gewoon rustig uit op wie je valt of niet geen haast!

Groetjess <3

Dankjewel !! Maar mijn andere vraag is of je op iemand moet vallen om te weten wat je bent laat maar zeggen? Ik hoop dat je snapt wat ik vraag haha 

Reputatie 2
Badge +1

Dankjewel !! Maar mijn andere vraag is of je op iemand moet vallen om te weten wat je bent laat maar zeggen? Ik hoop dat je snapt wat ik vraag haha 

Hoi,

bij aromantic is dat niet het geval omdat je je op liefdes gebied niet aangetrokken voelt tot iemand. Bij homosexuele mensen meestal wel omdat je bijvoorbeeld verlieft bent op iemand op je omgeving of je vind mensen van je eigen geslacht interessanter op liefdesgebied.

Hoop dat ik je een beetje heb geholpen, Groetjess.

Heel erg bedankt! :) 

 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi!

Ik ben erachter gekomen tot welke genders ik me aangetrokken voel door te gaan fantaseren! Ik dacht bijvoorbeeld: hoe zou het zijn om met een … te zijn. Misschien kun je dat proberen! Het kan natuurlijk dat je aromantisch bent, maar dat hoeft niet! En je bent nog jong, dus misschien ben je gewoon nog niemand tegen gekomen op wie je valt. Ik zou gewoon nog even wachten en dan zie je het wel!

Reageer