Vraag

Wanneer weet ik zeker dat ik lesbisch ben?

  • 7 March 2023
  • 1 reactie
  • 94 Bekeken

Badge

Drie jaar geleden werd ik verliefd op een meisje, dit was een grote schok voor mij. Ondertussen ben ik er zo goed als overheen, maar ben ik nu lesbisch of niet? Ik let eigenlijk nooit op jongens. Maar kun je het na één keer al met zekerheid zeggen? 

Ik ben ook christelijk, waardoor dit onderwerp erg gevoelig ligt in mijn omgeving. Het is niet zo dat je niet lesbisch mag zijn, maar je mag geen relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht. Hierdoor is het lastig om er met iemand over te praten. 


1 reactie

Badge

Heyy Laura 262,

ik heb daar ook last van , maar de 1de en 2de crush op een meisje had ik niet door,

nu ben ik een paar jaar verder en sinds 28 okt 2022 weet ik dat ik in de lgbtqia+ hoor en heb mn 4de en 5de girl crush. maar een deel van mijn moeders familie is homofobisch, transfobisch en sexistisch en zwaarder gelovig dan mijn ouders en mij,

dus ik weet wel een beetje hoe het voelt, aleen mijn vader accepteert het en mijn moeder volgensmij ook ( ik ben niet bij mijn moeder uitgekomen, zie mijn topic over mn deeltelijk homofobische, transfobische en sexistische familie) alleen bij mij is het mijn oom(s) oma, opa en neef sowieso en de rest weet ik het niet echt van, maar zelf ben ik nog aan het ontdekken wat ik ben en of ik wel christen ben, maar weet dat er in de 10 geboden staat dat je je naaste moet liefhebben zoals je zelf wil behandelt worden, en lees het verhaal over de Sameritaan die voor zijn vijand die overvallen was zorgde. en je kan er helemaal niets aan doen wie jouw ware zelf is , of dat nou hetero, bi of lesbisch of iets anders bent, en in de bijbel staat dat God van je houdt en voor je zorgt , dus jou ook. maar mijn vader zei dat als een jongen een jongen leuk vind , het hoe dan ook homo is ,maar dat meiden soms op meiden verliefd worden en dat ze toch hetero zijn,  hij weet maar 1 crush, degene die ik in de bus had ontmoet op 28 okt 2022, nu blijk ik in mijn hele leven er 5 hebben en misschien 6 of 7, en heel veel vrouwen die ik super hot en knap vind, ik heb zelf dat ik me bij mijn moeders familie als hetero gedraag, maar bij mijn vriendinnen als queer en biskeksueel/ lesbisch, queer is trouwens voor mensen die niet weten op wie ze vallen. kan je ze een keer erover vragen. vraag wat ze hiervan vinden, is op het journaal gekomen.

gaat over 2 mensen die door een conservatief iemand vermoord zijn toen ze bij een queerbar waren, echt heel naar dat dit nog steeds onder de lgbtq community gebeurd! https://nos.nl/artikel/2466737-koninklijk-paar-op-de-thee-in-slowaakse-queerbar

Reageer