Vraag

wanneer weet ik mijn sexualiteit zeker?

  • 11 January 2021
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Hallo, wanneer kan ik zeker zijn van mijn sexualiteit? Ik merk dat ik mannen en vrouwen allebeide aantrekkelijk vind, maar ik word alleen verliefd op vrouwen/meisjes. Als ik dan nooit verliefd word op een jongen moet ik me dan altijd afvragen of ik bisexueel ben? Of komt er nog een besef moment? Btw ik ben een 13 (bijna 14) jarige jongen. Alvast bedankt voor je antwoord 😊


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

hee

Ik denk dat er zoals jij al zegt nog een besef moment komt. Als je het nu nog niet weet of er over twijfelt is dat helemaal niet erg. het komt vanzelf wel. En daarnaast zou je je kunnen afvragen, moet ik er perse een label op plakken of is het ook gewoon oké om verliefd te worden op wie je verliefd word, ongeacht of het een jongen, meisje of iets anders is. Het is alleen wel makkelijker om te kunnen zeggen waar je op valt bijvoorbeeld, homo, bi, hetero, etc. maarja als je dat niet weet kun je dat ook gewoon zeggen.

Badge

Yo!

Ik wil even beginnen met zeggen dat wat je voelt doodnormaal is voor een jongen van jouw leeftijd, ook al lijkt het vaak niet zo. Veel jongeren van jouw leeftijd zijn al zodanig aan het puberen dat praten over dit soort gevoelens echt een no-go is.
Nu je vraag. Er komt een moment in jouw leven, en in dat van iedereen, waarin je beseft of je hetero, bi, homo, pan en ga zo maar door bent. Alleen, dit kan je ook pas krijgen in je twintiger jaren of nóg later. Probeer in ieder geval jezelf geen seksualiteit op te leggen.

Ook wil ik melden dat het prima mogelijk is om je alleen op seksueel gebied aangetrokken te voelen tot het mannelijk geslacht. Je kan prima homoseksueel zijn, maar niet homo-romantisch. En uiteraard is het dan ook mogelijk dat je verliefd wordt op het vrouwelijke geslacht.

Met andere jongeren hier verder over praten? Overweeg dan de site Jong&Out, een site waar je met LGBTQ+ leeftijdsgenoten t/m 18 jaar kan chatten. Ik ben hier zelf ook actief op.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

Groetjes,
HomoHelper123

Reputatie 2
Badge +1

Ik was 11/12 maar sommigen weten het pas als ze 20 zijn

Reageer