Vraag

Wanneer voel je dat je trans bent?

  • 21 October 2022
  • 10 reacties
  • 237 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy mensjes die dit lezen, ik ben dus een jongen (maar geboren als meisje) van 13 jaar.

ik wil heel graag een jongen zijn, en ik voel me geen meisje. Maar ik voel me niet alsof ik trans ben. Ik voel me wel prettig bij het doen alsof ik een jongen ben.

Dus ik heb eigelijk een vraag aan alle trans ftm mensen op dit forum: wanneer voel je dat je trans bent? 

-ROBI-


10 reacties

Badge

Hoi

Ik  ben afab. En ik voel me ook meer een jonge of non-binary, maar ik heb ook niet het idee dat ik echt trans ben. Ik denk ook niet dat je perse het gevoel moet hebben dat je trans bent om trans te zijn.

Reputatie 6
Badge +5

Er is een verschil tussen identiteit en expressie. Je identiteit is hoe je je identificeert. Dus een jongen of een meisje of non-binair of anders. Je expressie is hoe je je uit. Gedraag je je meer mannelijk, meer vrouwelijk of meer androgyn (gender-neutraal)? 

Het zou kunnen dat jij bijvoorbeeld non-binair bent of een meisje, maar dat je een mannelijke uitstraling wil. Misschien verheldert dit iets!

 

Ook hoef je niemand een uitleg van je gender te geven. Niemand verplicht je om het uit te leggen. Als jij een jongen bent, ben je een jongen, punt. Je hoeft er niet bij te zeggen dat je trans bent. Jij bent gewoon jij!

 

just be yourself!

hoop dat je hier iets mee kan! xxx 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ben het zò helemaal eens met @Cody . Het gaat er om dat jij bent wie je bent en dat is gewoon een mens ;) hoe anderen iets noemen en of de manier waarop je je leven kleurt een naam moet hebben lijkt me minder belangrijk dan dat je kan zijn wie je wil en doen wat je wil. Ik weet er van en leef ook zo.  Als ik als jongen een rokje draag ben ik gewoon Julian met een rokje aan. Sommigen willen dan dat dat " iets" is en het een naam geven. Terwijl ik denk ik ben gewoon ik met een rokje aan. Zo bedoel ik het :) wees dus vooral lekker happy met hoe je zelf wilt doen en zijn 😊

Groetjes liefs Julian X

Haiii, ik ben transman/jongen, ik heb nooit een moment gehad of gevoel gehad zo van, ik ben trans. Het is gewoon dat ik het voor zover ik kan herinneren dat ik heb geweten dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren. Ik krijg puberteitsremmers en over ongvr 2 jaar krijg ik testosteron als de wachtlijst goed loopt… 
Groetjes Tai 

Reputatie 1
Badge

Heyy mensjes die dit lezen, ik ben dus een jongen (maar geboren als meisje) van 13 jaar.

ik wil heel graag een jongen zijn, en ik voel me geen meisje

Ik ben niet trans maar hopelijk mag ik wel reageren. Wat ik wil zeggen: als jij vindt en voelt dat je een jongen bent, dan ben je wat mij betreft een jongen. Nu kennen we elkaar helemaal niet en vind je mijn mening misschien niet belangrijk, maar toch wil ik even laten weten dat ik je respecteer zoals je bent. Het is ok.

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat je je ook niet trans kunt voelen. Cis jongens voelen zich ook niet cis, ze voelen zich gewoon jongen, net als jij waarschijnlijk. Jij kunt zeggen dat je een transjongen bent zodat mensen weten dat jij een jongen bent die geboren is in het lichaam van een meisje. Verder ben je gewoon een echte jongen als je je zo voelt. 

Reputatie 7
Badge +15

Helemaal eens met @Cody , complimenten, goed uitgelegd, dit zou best een kunnen kloppen, 

nogmaals mijn complimeneten…

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +19

Ik ben het eens het @Rhea inderdaad. Ik denk dat je je idd niet trans hoeft/kunt voelen. Je voelt je jongen of meisje of non-binair of dergelijk. Transgender op zich is geen gender namelijk.

Reputatie 7
Badge +7

In principe ben je transgender, maar dat hoef je niet in je identiteit te betrekken. Zo is transgender naast iets dat je bent, ook een label, en labellen hoeft niet. 

Het kan zijn dat je je niet “transgender voelt” omdat er een bepaald beeld is ontstaan bij veel transgender mensen waar jij je niet in kan vinden. Ik kan dat soms ook niet, omdat ik vaak echt heel jongensachtig ben en me kleed op de manier dat cis jongens dat zouden doen.

Reputatie 1
Badge

Naar mijn ervaring is er niet echt een gevoel van "nou, ik ben trans”. Het was voor mij meer dat ik me niet comfortabel voelde in mijn meisjes lichaam en me wel meer comfortabel zou voelen in een jongens lichaam. En je hoeft niet perse trans te zijn om je als een jongen te uitten, je kan je uiterlijk meer masc maken bijv. door korter haar of meer "mannelijke” kleding. Gender is een lastig iets en het duurt voor veel mensen lang voordat ze erachter komen dat ze of trans, non-binair, etc. zijn. Voor sommige gaat het sneller en voor anderen gaat het langzamer, een ding is zeker, wees vooral jezelf!

I'll love you no matter what! <33

 

Groetjes yurio/percy X

Reageer