Vraag

Wanneer ben je transgender?

  • 29 March 2021
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, 

Ik vraag me iets af:

Ben je transgender als je je voelt als het andere geslacht of pas als je allemaal operaties en zo hebt gedaan om bij het andere geslacht te horen?

 

Groeten van mij


3 reacties

Heey Sophie-13,

Voel je je een meisje terwijl je als jongen geboren bent? Of voel je je een jongen terwijl je als meisje geboren bent? Dat heet transgender of genderdysfoor.

Als je transgender bent, voel je je vaak niet 100% thuis in je lijf. Je kan je lichaam laten aanpassen met hormonen en operaties. Maar het hoeft niet. Het kan ook dat je blij bent met je lijf en het zo wilt laten. Volg je gevoel, alleen jij weet wat jij nodig hebt. Bron


Groetjes,
Simply Me

Thanks

Reputatie 6
Badge +7

Er zijn verschillende meningen over. 

 

Er zijn geen heel erg duidelijke termen over.  Het was zo dat je bv officieel een jongen/man bent als je geopereerd bent.  Maar dan kun je nog steeds geen kinderen verwekken (en ze ook niet meer krijgen natuurlijk). Dus dan blijf je toch altijd anders dan een jongen die als jongen geboren is en dat wel kan. Zelfs al ben je geopereerd.  Dus moet je daar een ander woord voor hebben - misschien wel.

Het is modern tegenwoordig om te vinden dat je bent wat je voelt.  Dus als jij je vandaag een jongen voelt ben je meteen een jongen.  Dat vind ik zelf niet, ik vind dat veel te vrijblijvend. 

Aan de andere kant… kan ik bv heel moeilijk doen over dat iemand die geopereerd is tot jongen geen kinderen kan verwekken, maar de meeste jongens/mannen waar ik mee te maken heb, zijn echt niet de hele tijd kinderen aan het verwekken maar zijn gewoon aan het werk, sporten, koken, tv kijken - gewoon aan het leven zeg maar. 
Dus dan kun je ook zeggen: voor zover ik met ze te maken heb maakt het niet uit of ze een kind kunnen verwekken, dus moet ik het ook niet zo belangrijk maken.

Reageer