Skip to main content
Vraag

waarom mag transgender

• 15 januari 2025
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Waarom mag je als je 13 bent niet tattoo laten zetten, vapen, roken, vuurwerk afsteken ("gevaarlijk") etc maar wel een permanente gender wijziging doen? 

Tekst is aangepast in verband met forumregel 2: Ga respectvol met elkaar om.

4 reacties

Haud machina ego sum
Forum|alt.badge.img+1

Dat mag niet. Als je in de puberteit zit kan je puberteitsremmers krijgen (dan stopt de puberteit zolang je puberteitsremmers neemt) en als je 15 bent kan je geslachtshormonen krijgen. En voor operaties moet je 18 zijn.

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4222 reacties
  • 16 januari 2025

Dat mag dus niet.

Haud machina ego sum
Forum|alt.badge.img+1
Ego sum haud machina schreef:

Dat mag niet. Als je in de puberteit zit kan je puberteitsremmers krijgen (dan stopt de puberteit zolang je puberteitsremmers neemt) en als je 15 bent kan je geslachtshormonen krijgen. En voor operaties moet je 18 zijn.

Maar ook omdat trans zijn gewoon heel anders is dan jouw voorbeelden.

Een tattoo is een permanente bewerking aan je lichaam die heel veel mensen impulsief laten zetten en er dan spijt van krijgen. Het duurt echt wel lang om te realiseren en accepteren dat je trans bent.

Vapen en roken zijn beide verslavend en roken is slecht voor je gezondheid wat je leven negatief beïnvloed.

Tot slot vuurwerk. Voor domme puber hersenen is het heel makkelijk om vuurwerk af te steken en nog makkelijker om niet zo voorzichtig mee om te gaan. En soms gebeuren er ongelukken die je leven voor altijd negatief beïnvloeden.

Alsnog trans zijn is geen impulsieve keuze. Mensen denken heel lang  na over of ze wel echt trans zijn. En wanneer ze eindelijk wel in transitie gaan heeft het juist een positieve invloed op hun leven. Alleen 1 percent van mensen die in transitie gaan blijken niet trans te zijn.

Forum|alt.badge.img
Haud machina ego sum schreef:

Alsnog trans zijn is geen impulsieve keuze. Mensen denken heel lang  na over of ze wel echt trans zijn. En wanneer ze eindelijk wel in transitie gaan heeft het juist een positieve invloed op hun leven. Alleen 1 percent van mensen die in transitie gaan blijken niet trans te zijn.

meer dan 1 procent heeft spijt ervan.

ikzelf vind het ook als kind niet oke om trans te zijn omdat je totdat je 18 bent niet echt dat kan beslissen. het is onderdeel van kind zijn om na te denken over hoe het zou zijn om het andere geslacht te zijn en door alle lgbt+ voorlichting op scholen denken kinderen dat ze trans zijn terwijl dat ze gewoon een fase uit hun leven meemaken.

Ruim één op de tien jongeren heeft tijdens de vroege tienerjaren de wens van het andere geslacht te willen zijn. Naarmate kinderen ouder worden, verdwijnt deze wens vaak. Dit blijkt uit onderzoek van het UMCG, gepubliceerd in Archives of Sexual Behaviour.

Ikzelf vraag me ook af hierbij waarom dit lgbt+ zo erg gericht is op kinderen, zoals mijn opa wel eens zei:

volgens mij worden die homos zo gepromoot aan kinderen omdat ze gewoon eraan willen zitten

voordat iemand moeilijk gaat doen over dat ik homohaat doe, wil ik dit even duidelijk maken:

Ik vind lgbt+ etc oke, zolang ze maar niet mij ermee lastig vallen en niet dwingen dat mensen hun respect geven omdat ze anders homohaat hebben, ook vind ik een groot probleem ermee dat al vanaf zeer jonge leeftijd aan kinderen verteld wordt dat je een ander gender kan zijn dan dat je je voelt en dat mannen kinderen kunnen krijgen etc, wat biologisch gezien gewoon niet kan. i haat lgbt niet, ik vind gewoon niet oke dat het zo naar kinderen van jonge leeftijd gepromoot wordt.

btw als iemand zegt dat ik homos haat, mogen ze hun bk houden want ikzelf ben bi dus dan kan je niet homohaat hebben 🤣

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen