Vraag

Waar kan ik een goede binder kopen? Hoe vertel ik het aan ouders?

  • 28 January 2022
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy personen :)

Ik ben non-binair en ik wil heeel graag een binder kopen (soort hesje dat je borsten platdrukt) heeft iemand tips waar ik een goede binder kan kopen en ook eentje die niet te prijzig is :( 

Ik ben namelijk niet de rijkste persoon

En heeft dr ook nog iemand tips hoe ik aan mijn ouders kan vragen of ik een binder mag kopen? Ik heb geen idee hoe

Xx

Blaze


5 reacties

Hey, Ik heb het zelf ook laatst gevraagd. Ik vroeg gewoon gelijk van: mag ik een binder? Mocht uiteindelijk niet... maarja. Dus ik ben gewoon gelijk met de deur in huis gevallen en werkte best wel goed. Waarom het niet mocht was omdat het voor je lichaam/gezondheid ook slecht kan zijn. 

Maar ik laat natuurlijk de keuze bij jou. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is sport bh's besteld die net wat klein vallen. Werkt ook best goed. 

Reputatie 6
Badge +7

Hoe oud ben je?  Hoe lang heb je dit gevoel al?

Reputatie 2
Badge +1

Hey Blaze!
Sinds je geen reclame mag maken hier kan ik niet echt tips geven waar je een goeie binder kan kopen maar ik zou iniedergeval niet die goedkope van bv aliexpress of amazon kopen want die zijn gevaarlijk en mocht je ooit top-surgery willen kunnen die er zelfs voor zorgen dat dat niet kan omdat die goedkope dingen je ribben martelen. Ik zou voor de iets duurdere gaan (rond de 35 euro) Dingen waar je op moet letten zijn:

-Is het veilig
-Welke maat moet ik hebben?
-Kan ik het terug sturen? (als je toch de verkeerde maat hebt)
-Kan ik er wel of niet in zwemmen en sporten? (meestal raden ze aan 1 maat groter te nemen voor dat)
-Hoelang achter elkaar kan ik hem dragen? (alsjeblieft draag hem niet te lang dat kan echt gevaarlijk zijn)
-Kan hij in de wasmachine? (de kwaliteit gaat vaak achteruit, met de hand wassen is beter)

verder voor het vragen aan je ouders, ik weet dat het heel moeilijk en ongemakkelijk kan zijn om over dit soort dingen te praten maar het is het beste om ze goed uit te leggen hoe je je voelt en waarom je dus graag een binder wil. Hopelijk begrijpen ze het dan en als ze moeilijk doen kun je altijd nog voorstellen om een beetje mee te betalen. (wat natuurlijk eigenlijk niet zou moeten maar misschien kan je er wat kleedgeld voor gebruiken als je dat hebt) Ik ken je ouders natuurlijk niet dus ik weet niet wat ze van dit soort dingen vinden, maar doe het alsjeblieft alleen als het veilig is. Hoe k*t dysphoria ook kan zijn soms, veiligheid is belangrijker.

o ja en vergeet niet om niet meer dan 8-10 uur achter elkaar je binder te dragen en om de paar dagen een dagje niet te binden zodat je ribben het een beetje overleven, als je dat niet doet kun je over een tijdje helemaal geen binder meer dragen omdat je je ribben vermoord hebt. Ga ook nooit met je binder slapen. 
En een binder mag nooit pijn toen, tuurlijk voel je de druk en zit het een beetje strak maar het hoort absoluut geen pijn te doen. Als het na een paar uur pijn gaat doen, luister naar je lichaam en doe hem af.

Hopelijk heb je hier iets aan,
Groetjes mij!

Hoe oud ben je?  Hoe lang heb je dit gevoel al?

Heyy ik ben 12 jaar en ik heb niet al heel lang dat ik echt een binder wil want ik kende het toen nog niet, maar ik heb me eigenlijk nooit comfortabel gevoeld met jeweetwel :) 

@Saar.is.Raar 

Superbedankt voor deze lange reactie! ik heb er zeker wat aan :)) 

- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

Reageer