Vraag

Vrouwen kleding dragen als jongen

  • 15 January 2021
  • 3 reacties
  • 608 Bekeken

Badge +2

Ik ben een jongen van 14. 

Maar ik hou van meisjeskleding en ik draag ze soms ook.

Ik durf het niet in het openbaar te dragen of als er iemand anders thuis is. 

Heeft er iemand tips om dit wel te doen? 

Ik zou ook graag eens proberen om een dag als meisje te lopen dus als iemand goede ideeën heeft laat het maar weten.

Liefst wel iets dat niet hard opvalt. 


3 reacties

Hoi, ik wil allereerst zeggen dat het echt niks is om voor te schamen! Je mag jezelf zijn en jezelf durven te laten tonen. Ik zou beginnen met gewoon simpel een meidenshirtje die ook nog wel voor de dag kan als jongensshirt. Misschien krijg je hierover reacties, maar zeg dit dan eerlijk. Ga er niet over liegen, dan is het straks nog lastiger om echt meisjeskleren te dragen. Zeg dat het inderdaad een meisjesshirt is maar dat je het mooi vond staan en dat je het daarom had aangedaan. Niks mis mee toch? 

Ik zou er het ook met je ouders/verzorgende over hebben. Ik zou eerst thuis helemaal comfortabel meisjeskleren dragen voordat je dit bijvoorbeeld naar school doet. Zo heb je al meer zelfvertrouwen omdat je het thuis al wel draagt. Of ga een keer in meisjeskleding een rondje wandelen, naar de supermarkt of een andere bezigheid doen. 

Ik wens je in ieder geval super veel succes. Je kunt het!

Badge +2

Allereerst alvast bedankt Lisa17. 

Heb je nog een paar dingen die ik op een dag eens kan proberen bv. Make-up of bepaalde kledingstukken?

Daar zou je me al heel erg meehelpen. 

Ten eerste, je moet vooral doen waar jij je fijn bij voelt. Toevallig iets wat ik vanmiddag hoorde in een filmpje is de zin "trek je niets aan van anderen, jij bent de hoofdpersoon in jouw verhaal, niet zij"

Ten tweede moet je gewoon alles proberen wat je maar wilt. Als je zin hebt in make-up opdoen, doe dat. Als je wimpers wilt opplakken, doe dat. Als je een rokje aan wilt, doe dat. Als je hakken wilt dragen, doe dat. Alleen jij weet wat je wilt, je moet het alleen gewoon doen. Je hoeft er niet per se mee naar buiten als je dat niet wilt of durft, maar niets en niemand mag je tegen houden van je goed in je eigen vel voelen

Reageer