Vraag

vriendin (relatie) voelt zich meer een jongen, hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

  • 24 April 2023
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Badge

Heyy, ik heb dus al een tijdje een vriend(in) (zelf meisje, bi) maar hij is laatst ineens gekomen met dat hij ipv zij/haar de pronouns hij/hem wil, omdat hij zich meer een jongen dan meisje voelt (lichamelijk wel meisje). Dit vind ik totaal geen probleem en support hem hierin ook, maar is het stom dat ik er toch even aan moet wennen? Want ik heb nu voor een aantal maanden een vriendin gehad, en nu ineens een vriendje. En dat voelt best wel gek als ik heel eerlijk mag zijn, terwijl ik heb toch probeer te supporten want ik wil dat hij zich fijn voelt.

En trouwens hij heeft het me niet eens zelf vertelt van de pronouns etc maar moest er achter komen door een video op tiktok en er zelf naar vragen... dus dat voelt ook niet zo fijn tbh

Dusja ik weet niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan want soms doe ik uit automatisme nog wel ns zij/haar gebruiken en dan voel ik me daarna ook stom omdat ja idk…

Sorry voor dit gezeur maar ik moest even venten... als iemand kan relaten ofs pls let me know.

Want wil hem supporten en hou zielsveel van hem, maar is t erg als ik t toch nog wennen vind? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

hoi, hoi @Idk.who.i.am . 

 

ik denk dat je het prima doet. het is ook niet raar als je soms perongeluk nog zij/haar zegt. dat zal vanzelf wel ‘stoppen’. 

 

Mij_Niet_gezien

 

 

Reputatie 4
Badge +3

hoihoi , het is vast even wennen maar het komt wel goed en dat is compleet normaal! dus geen zorgen daarover <3 . hij heeft je het wss niet verteld omdat hij het zelf wat spannend vond om te doen / bang was dat je verkeerd zou reageren erop dus ik zou dat ook niet als negatief zien want ja het is wel heel wat

Reageer