Vraag

vriendin begint over non-binary en andere genders en nog meer onzeker door klasgenotenenzo

  • 9 December 2021
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyyy,

Ik zit in de brugklas en fiets altijd samen met een vriendin naar school.

Alleen zij zegt de laatste tijd heel veel over non binair en dan heeft ze het er over dat iemand uit haar oude klas non binair was. Eigenlijk aan de ene kant ben ik jaloers omdat ik het niet durf te zeggen dat ik twijfel over mijn gender. Soms maakt ze er ook grappen over, waardoor ik het niet meer tegen haar durf te zeggen.

 

 

En ik wordt steeds onzekerder door de meiden uit mijn klas, ze zijn allemaal wel aardig, maar ze sturen dan bijvoorbeeld stickers in de groepsapp met: zelfmoord is een optie, en dat soort shit. Ik heb een tijdje geleden aan zelfmoord gedacht en heb 1 poging gedaan maar ga het niet meer doen. Alleen door die stickers wordt ik steeds onzekerder, ik snap ook niet waarom ze dat doen. Een sticker met: zelfmoord is een optie. Dat slaat toch nergens op?! 

Bedankt in ieder geval dat je dit gelezen hebt. 


6 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Wat vervelend om te horen! Als ze echt je vriendin is dan moet je met haar praten, want goede vrienden doen hun best voor je. Met je ouders en mentor praten is ook een goed idee. Die kunnen je helpen. Ook kun je altijd kijken of er een vertrouwenspersoon op school is. Ik weet niet hoe het zit op jouw school dus ik kan je daarmee niet helpen.  Bij ons in de klas stuurden mensen ook dat soort stickers, maar er zijn mensen anoniem naar de mentor gegaan en dat hielp. 
Ik ben zelf ook onzeker over mijn gender dus ik snap het.

Heel heel veel succes❤️🍀

Bedankt voor de Tips!

Alleen wil ik liever niet met iemand praten. 

Het is gewoon mijn eigen probleem en ik hoef er geen hulp bij van mensen die ik ken enzo. 

Het liefst alleen anoniem en online hulp 

 

Reputatie 5
Badge +2

Hoi Ikke13,

We begrijpen dat je in een lastige situatie zit.

Als je behoefte hebt kan je elke dag anoniem bellen of chatten met de Kindertelefoon tussen 11:00 en 21:00 uur: 0800-0432

Sterkte,

Karin, De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor de Tips!

Alleen wil ik liever niet met iemand praten. 

Het is gewoon mijn eigen probleem en ik hoef er geen hulp bij van mensen die ik ken enzo. 

Het liefst alleen anoniem en online hulp 

 

Ik snap dat je geen hulp wilt van mensen die je kent, maar als je het door laat gaan dan stoppen ze niet. En het is niet jouw probleem het is ook het probleem van de klas, omdat die de grappen maken.

Uit eindelijk is de keuze toch aan jou. Heel veel succes ❤️🍀

Reputatie 6
Badge +7

In zo’n groep kan het soms te ver gaan omdat eigenlijk niemand een ander durft aan te spreken. 

Je kunt het best doen, zo van ‘grappen over zelfmoord zijn niet leuk’.   Dat snappen ze zelf dan ook wel en het kan erg goed zijn als iemand dat zegt. 

Je hoeft niet eens te zeggen waarom; Als ze het vragen kun je vertellen over een vriendin van jou met zelfmoordgedachten, of je zegt dat je het afschuwelijk vindt en echt niks maar dan ook niks grappigs aan…

 

Reputatie 5
Badge +2

Vervelend dat je vriendin grappen maakt over gender, ik snap het volledig dat je het dan moeilijk vind om te zeggen. Ikzelf twijfel er ook best wel veel over, maar meestal als seksualiteit of gender het gespreksonderwerp is zeg ik gewoon dat het mij niet zoveel uitmaakt, en dat ik er zelf ‘nog niet zoveel over heb nagedacht’ (wel dus maar dat gaat hun niks aan)

 

Over die stickers die spotten met zelfmoord, ben ik het eens met @jongen999. Gewoon zeggen dat grappen over zelfmoord niet leuk zijn.

 

Ik hoop dat dit helpt

 

Groetjes ThatGalacticRobot

Reageer