Vraag

vragen over transjongen

  • 7 May 2022
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyy, ben ik weer ( meisje van 13 jaar), ik heb een paar vraagjes over transjongen. (Niet voor haat of dat soort dingen maar omdat ik twijfel over m’n gender) dus transjongen ga je gang

1 hoe doen je dat met zwemmen?

2 daten veel mensen transjongens?

3 moet je aan die pillen enzo?

4 heb je wel eens spijt? (Voel je je toch weer een meisje?)

5 vinden mensen het raar dat je opeens een (trans)jongen bent?

en nog even een algemene vraag: kunnen meisjes jongen haar hebben? 

Alvast bedankt, groetjess <3


4 reacties

Badge

Hey hoi, ik identificeerde vroeger als transjongen dus idk of het helpt maar okayy

  1. Je kan gewoon met swimshorts en een t-shirt zwemmen
  2. Als je zelf een lgbtq+ space hebt is de kans groot dat je iemand vind
  3. Hangt er vanaf als je echt in transitie wil
  4. Ik heb nooit echt spijt gehad ik vond het wel moeilijk hoewel ik me later wel weer een meisje voelde
  5. Veel mensen gebruikte nog zij/haar op mij, het feit dat ik trans was bracht me heel erg in de spotlight en er zijn mensen die je wel accepteren en mensen die je  niet accepteren 
Reputatie 7
Badge +7

Heyy, ben ik weer ( meisje van 13 jaar), ik heb een paar vraagjes over transjongen. (Niet voor haat of dat soort dingen maar omdat ik twijfel over m’n gender) dus transjongen ga je gang

1 hoe doen je dat met zwemmen?

ik draag een badpak met jongensachtige kleuren, en een zwembroek erover 

2 daten veel mensen transjongens?

geen idee, maar ik heb wel eens verkering gehad, ja

3 moet je aan die pillen enzo?

je hebt hormoonremmers die er voor zorgen dat er geen vrouwelijke hormonen worden gemaakt en mannelijke hormonen, die komen in allerlei vormen, bijvoorbeeld zalf, injecties of pillen. Wanneer je stopt met het innemen van hormoonremmers en testosteron (mannelijke hormonen) worden er weer vrouwelijke hormonen aangemaakt en worden de mannelijke hormonen overgenomen.

4 heb je wel eens spijt? (Voel je je toch weer een meisje?)

nooit

5 vinden mensen het raar dat je opeens een (trans)jongen bent?

veel zijn niet verbaasd, aangezien ik niet “opeens” een transjongen ben. Mensen hebben mij altijd al als jongensachtig gekent.

en nog even een algemene vraag: kunnen meisjes jongen haar hebben? 

???

Alvast bedankt, groetjess <3

 

yes! fijn dat er eindelijk een vragenlijst voor transjongens is :)

 

Reputatie 2
Badge +1

1 hoe doen je dat met zwemmen? ik draag altijd een te kleine badpak en zo'n shirt die surfers altijd ook dragen. Als onder kleding gewoon een grote zwembroek.

2 daten veel mensen transjongens? niet veel, niet weinig

3 moet je aan die pillen enzo? niets moet, en je hebt ook meerdere opties zoal gel of injecties

4 heb je wel eens spijt? (Voel je je toch weer een meisje?) heel soms, maar het eind resultaat is altijd dat ik een jongen ben.

5 vinden mensen het raar dat je opeens een (trans)jongen bent? jazeker

en nog even een algemene vraag: kunnen meisjes jongen haar hebben?  tuurlijk

Alvast bedankt, groetjess <3

Heyy, ben ik weer ( meisje van 13 jaar), ik heb een paar vraagjes over transjongen. (Niet voor haat of dat soort dingen maar omdat ik twijfel over m’n gender) dus transjongen ga je gang

1 hoe doen je dat met zwemmen? Gewoon zwembroek of shirt aan

2 daten veel mensen transjongens? Geen idee maar ik heb best wel vaak gehad, maar het ligt er ook aan  je karakter want meestal denken niet zo van O hij is trans laat maar

3 moet je aan die pillen enzo? Hoeft niet mag wel, ik heb puberteitsremmers, zetten mijn ‘meisjes’ puberteit op stop vanaf 15 testosteron/mannelijke hormonen

4 heb je wel eens spijt? (Voel je je toch weer een meisje?) nooit

5 vinden mensen het raar dat je opeens een (trans)jongen bent? Nee want bij mij was het niet opeens ik voelde me al heel jong een jongen dus ja mensen zijn niet echt anders van me gewend 

en nog even een algemene vraag: kunnen meisjes jongen haar hebben?  Zeker gewoon wat je zelf mooi vind toch 

groetjesss

Alvast bedankt, groetjess <3

 

Reageer