Vraag

Vraag voor transgenders

  • 8 August 2021
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Als je een transgender bent en stel j bent een meisje in een jongens lichaam . en je bent verliefd op een meisje ben je dan homoseksueel?


3 reacties

Ik denk dat zij dan inderdaad lesbisch is. Immers, ze heeft weliswaar de geslachtskenmerken van een jongen/man, maar identificeert zich als meid/vrouw. Als zij zich dan aangetrokken voelt tot meiden/vrouwen, lijkt het me dat ze lesbisch is.

Of haar partner dan lesbisch of hetero is weet ik niet. Dat ligt er een beetje aan of zij op het uiterlijk of innerlijk van de transpersoon is gevallen.

Het blijft een lastige kwestie waar niet echt 1 duidelijk antwoord op is. Wellicht heeft iemand anders een hele andere visie of kan die er wat zinnigers over zeggen. :)

Reputatie 6
Badge +7

Als je een transgender bent en stel j bent een meisje in een jongens lichaam . en je bent verliefd op een meisje ben je dan homoseksueel?

Weet niet of dat zo is.

Je kunt zeggen dat er 3 dingen zijn: Hoe je lichaam is, hoe je jezelf voelt en waar je verliefd op wordt.

Als je aantrekking niet overeenkomt met hoe jij je voelt / hoe je lichaam eruit ziet, dan heet dat homosexueel.

Zoals jij het beschrijft komt de aantrekking dus juist wel overeen met het lichaam… want van iemand die er uit ziet als een jongen verwacht je dat die zich aangetrokken voelt tot meisjes.

Dus dan is van die 3 de identiteit eigenlijk de enige die afwijkt. 

Ik denk niet dat dat homosexueel of lesbisch heet.

 

Badge

Als je als transvrouw verliefd bent op een vrouw, ben je inderdaad lesbisch

Reageer